donderdag 12 maart 2015

Yvonne verteld.. 2.0


























Voeding, het is en blijft (helaas) een dingetje.. 
De reden dat je op mijn blog geen specifieke voedingsschema's met hoeveelheden ziet, is omdat dit ook voor iedereen anders is. Je kan niet zomaar een schema overnemen en denken dat dat ook voor jou werkt en dezelfde resultaten geeft. Zo zit dat namelijk niet in elkaar. Graag wil ik dit vandaag een beetje uitleggen. Hoe vind je jouw balans?
Ik krijg heel veel vragen over eten.. en dan vooral over eet schema's, wat is gezond, hoe val ik af, wat mag ik eten, hoeveel enz.. Dat is ook heel logisch, want overal op internet staat wat anders. 
Maar, voeding is nogal een breed onderwerp en daarom ook moeilijk om zomaar te beantwoorden. Het hangt van zoveel specifieke- en persoonlijke dingen af. En dit maakt het voor mij ook moeilijk om soms jullie vragen te beantwoorden. Al probeer ik dit natuurlijk altijd wel zo goed mogelijk;)
Een gezond eetpatroon is namelijk mogelijk op heel wat manieren. 
Iedereen heeft andere doelen, behoeftes, activiteiten, ideeën en ook persoonlijke eigenschappen die belangrijk zijn voor het bepalen van een eetschema. De ene persoon kan met 2000 calorieën al afvallen en de ander bijvoorbeeld met 1600.

Een gezonde levensstijl heeft geen bepaalde regels, voorwaarden, getallen en hoeveelheden. Je kunt het invullen op jouw manier en ieder lichaam reageert anders. Mijn tip is dan ook; Doe waar jij je goed bij voelt en luister naar je eigen lichaam. Vergelijk jezelf niet teveel met andere en beoordeel zelf rustig jouw eetpatroon/beweegpatroon. Jezelf op een dieet van 1500 calorieën zetten, omdat een vriendin dat ook doet, is niet de manier. Zij kan bijvoorbeeld wel veel minder actief zijn of juist meer gewicht hebben. Ga dus opzoek naar jouw eigen balans tussen gezondheid, training en plezier. 

Om een lang verhaal kort te maken;
Er is dus niet één bepaalde manier dat werkt. 
Een gezonde levensstijl of het behalen van jouw 'droomlichaam' is gewoon simpelweg op meerdere manieren mogelijk. Hou jij van fietsen of ben je meer van de team sporten? Blijf dit vooral doen. Heb jij s'ochtends een groot ontbijt nodig? Eet dan vooral dit grote ontbijt.
Het gaat erom; kies jouw weg en doe wat fijn voelt voor jouw lichaam. 
Met natuurlijk een beetje hulp van Fit Food Health..
Ik hoop dat mijn blogs over trainingen, recepten en een gezonde levensstijl een beetje inspiratie en duidelijkheid geven om jouw op weg te helpen met het vinden van een balans. 
Samen gaan we voor een gezonde levensstijl. Ieder op zijn eigen manier. 
Niks moet en alles is mogelijk. Zolang je maar wilt en hard werkt. Resultaten komen vanzelf.

Heb je toch een brandende specifieke vraag over voeding en/of een gezonde levensstijl?
Je kunt mij mailen via teamfitfoodhealth@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten