woensdag 18 maart 2015

Twee gezonde foodprep variaties

























Foodpreppen.. iedereen kent het ondertussen wel.
Je eten van te voren klaar maken. Dit kan zijn voor een paar dagen, voor één dag of zelfs voor een hele week. Persoonlijk foodprep ik altijd voor één dag.
Zo vind ik toch dat het eten wat lekkerder smaakt en verser blijft.
Het voordeel van foodpreppen is dat je tijd bespaard en daarnaast zorgt het ervoor dat je altijd gezond eten paraat hebt. Ik raad het iedereen aan. 

Zelf maak ik de avond ervoor mijn eten klaar voor de volgende dag. 
Kost meestal nog niet eens een half uurtje. Veel mensen denken dat er veel tijd gaat zitten in het bereiden van eten. Maar dat vind ik persoonlijk onzin. 
Gezond eten is namelijk super simpel en je hebt weinig nodig voor een maaltijd.
Hieronder laat ik twee varianten zien. Super simpel en ook nog eens super healthy.
Misschien voor sommige niet aantrekkelijk, maar ik vind het heerlijk. 
Smaak veranderd namelijk naarmate je altijd gezond eet. 

De eerste maaltijd is zoete aardappel met kabeljauw, courgette en rucola. 
Wat heb je nodig?
-100 gram zoete aardappel
-1 stukje kabeljauw (diepvries)
-1/4 courgette
-groot handje rucola

Als eerste stop je de zoete aardappel voor 5 minuten in de magnetron. 
Ik moet zeggen, in de oven is het lekkerder, maar dit bespaard heel wat tijd en ik zelf vind het prima te eten. Heb je meer tijd kun je hem voor 30 minuten op 220 graden in de oven doen. 
De schil kun je gewoon laten zitten. Was hem wel eventjes van te voren. 
Ondertussen zet je een pannetje met water op het vuur. 
Doe hier de bevroren kabeljauw voor ongeveer 6 min in tot dat die gaar is. 
Op deze manier heb je helemaal geen bakvet nodig. Snijd de courgette in plakken en bak ze even in wat olijfolie of kokosolie. 
Eventueel kun je wat peper en zout naar smaak toevoegen. 
Neem een bakje, doe de rucola erin en voeg daarna ook alle andere producten toe. Klaar is je eerste maaltijd. Super simpel toch?!

De tweede maaltijd is een kleine salade met tonijn, champignons, wortel en broccoli. Als koolhydraten eet ik rijstwafels. 
Wat heb je nodig?
-1/2 blikje tonijn (in water) 
-3 stronkjes broccoli
-3 mini worteltjes of 1 grote
-3 champignons
-handje rucola/sla

Kook de broccoli even gaar in een pannetje. Snijd ondertussen de wortel en champignons in stukjes. 
Neem een pannetje en bak het heel kort even aan. 
Pak een bakje en doe hier de rucola/sla in. Voeg het halve blikje tonijn toe, en ook de verwarmde groentes. Als de broccoli klaar is kun je hem afgieten. Ook deze kun je erbij doen. 
Eventueel nog wat zout en peper voor de smaak en je gezonde tweede maaltijd is ready! So easy! 
Wil je bij deze maaltijd ook iets van koolhydraten? Dan kun je bijvoorbeeld bruine rijst toevoegen. 

Dit waren mijn twee variaties. Zelf eet ik ze iedere week. 
Ik hoop dat ik jullie op wat ideetjes heb gebracht en heb kunnen overtuigen dat het bereiden van eten echt niet lang hoeft te duren. 
Probeer het maar eens uit. 
Ik hoor graag wat jullie er van vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten