donderdag 21 mei 2015

Bloemkool (Chips) snack


























Hou jij van hartig en hou jij van chips?
Dan is deze helemaal voor jou..
Wat is dit verbazingwekkend lekker zeg! 
Lekkerder als ik zelf ook gedacht had. 
Het is dé perfecte snack voor de hartige trek s'avonds op de bank of voor de luie zondag.
En nog eens veel beter als die zak chips ook.
Gemaakt van bloemkool en dus reuze gezond

Kom je ook nog eens aan je dosis groente voor de dag.
Probeer deze ultra makkelijke gezonde chips gewoon eens uit. 
Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. 

Ingrediënten:
1 bloemkool
Basilicum kruiden
Kip kruiden
knoflook kruiden (verse knoflook kan ook)
beetje olijfolie

Bereiding:
-Verwarm de oven op 220 graden
-Neem een bakplaat met bakpapier
-Snijd 1 bloemkool in partjes en leg ze op de bakplaat
-Besprenkel met olijolie
-Voeg daarna alle kruiden toe en mix en rol even door elkaar zodat de kruiden goed mengen
-Doe de bakplaat met bloemkool in de oven voor 20-25 minuten
-Laat ze even afkoelen en de gezonde chips snack is klaar 
-Smullen maar!

Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instagram

4 opmerkingen:

  1. Leuk deze staat nog op mijn to-do list! Heb al wel zoete aardappel chips, pastinaakchips en appelchips gemaakt! Nu nog bloemkool, boerenkool, courgette, en nog een aantal! Ben benieuwd of ik dit lekker vind :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb bloemkool restjes over van gisteren, het heeft al gekookt en is dus beetgaar geweest. Kan ik nu alsnog deze manier van bereiden toepassen?

    #ikwilniksweggooien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, smaak is prima. Maar ik had verwacht dat ze knapperig zouden worden. Niet dus (bij mij dan).

    Ook zit er in de kip-kruiden veel zout. Op 100gr zit er 68.8gr zout in. Dus volgende keer andere kruiden net geen/minder zout.

    Maar het smaakt wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen