woensdag 26 juli 2017

Nieuwe productrange Protein Shape -Modifast

Hi allemaal.. In dit bericht laat ik jullie kennis maken met de nieuwe lijn van het merk Modifast. Hier zullen velen van jullie vast wel eens van gehoord hebben, maar natuurlijk nog niet van deze producten. Modifast heeft namelijk zijn productlijn uitgebreid. En dat met de lancering van nieuwe eiwitrijke producten die perfect passen bij een gezonde en actieve levensstijl. Reden voor mij om deze producten te testen en onder de loep te houden.
Aangezien Modifast naar mijn mening vooral bekend staat om zijn speciale 'afval' producten wilde ik kijken of dit iets is dat gewoon past bij een gezonde leefwijze als aanvulling en niet ter vervanging van een echte maaltijd. Vandaar mijn interesse. Ik laat mij graag overtuigen...

Wat houden de producten in?
De zogenoemde 'Protein Shape' lijn bestaat uit lekkere en makkelijke eiwitrijke producten die gereduceerd zijn in koolhydraten en slechts rond de 100 kcal per portie bevatten. De producten kun je nemen als snack, tussendoortje of als aanvulling op je dagelijkse eetpatroon. Drink bijvoorbeeld de 'milkshake' na het sporten en vul daarmee je dagelijkse behoefte aan eiwit aan. Dit is natuurlijk belangrijk voor het behoud van de spieren. De Protein Shape lijn bevat milkshakes, puddings, chocoladerepen en koekjes. Allemaal gemaakt ter vervanging van varianten met meer toegevoegde suikers, koolhydraten, vetten en calorieën. De producten zijn te verkrijgen bij o.a. Jumbo, Kruidvat, Trekpleister, DIO of via webshops.

Voedingswaarde
Ik zelf heb natuurlijk de voedingswaarde van al deze producten bekeken en deze hebben mij zeker verrast. Het klopt inderdaad, de producten zijn in verhouding hoog in eiwit en laag in koolhydraten en vet. Pluspunt! Wel hadden de proteïne shakes van mij nog net iets minder koolhydraten mogen bevatten, aangezien ik die graag zie zonder of vrijwel geen suikers. Ook de koekjes hadden van mij niet per vier, maar bijvoorbeeld beter per twee stuks verpakt kunnen zijn. Als je de vier koekjes zou opeten is het namelijk geen koekje van 100 kcal meer. Als je mijn punt begrijpt ;) Bovenal zijn het qua voedingswaarde zeker producten die makkelijk binnen een gezonde levensstijl passen.

Favoriet
Voor mij is de milkshake vanille (proteïne shake) qua smaak echt favoriet. Lekker romig en rijk van smaak. Ik zelf gebruik een shake vaak als tussendoortje of als post-workout shake. Ook vind ik de repen van modifast erg fijn. Super laag in koolhydraten, hoog in eiwit en lekker van smaak. Perfect om als gezonde snack in je tas te hebben zitten.

Hopelijk hebben ik jullie weer iets wijzer kunnen maken en wie weet zijn dit producten die voor jou kunnen helpen bij het onderhouden van een gezonde levensstijl. Succes!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten