dinsdag 18 juli 2017

Get Healthy! Ginger shots - recept


Jullie mogen mijn volgers op Instagram @fitfoodhealthyvonne bedanken, want wegens de vele reacties op mijn instastories deel ik vandaag het recept van mijn zelfgemaakte gingershots.
Ginger heeft naar wetenschappelijk onderzoek bewezen een ontstekingsremmende werking wat ervoor kan zorgen dat bacteriën en/of virussen (ziekte) eerder het lichaam verlaten. Aangezien ik last heb van mijn keel, leek het mij een goed idee om gingershots te maken. Normaal drink ik altijd al veel gemberthee, maar dat is toch niet zo sterk als even zo'n ultieme ginger boost.
Het recept heb ik vaker gemaakt en is eigenlijk super makkelijk. Of het echt gelijk zijn werking heeft is natuurlijk lastig aan te geven, maar het geeft mij in ieder geval een goed gevoel en kwaad kan het niet.


Wat heb je nodig?
Ik haalde hier drie kleine shotglaasjes uit.

-4-5 afgesneden schijfjes gember
-partje citroen
-partje limoen
-1/4 komkommer
-heel klein beetje peper
-optioneel: schepje vitals greens (vitaminen&mineralen)
*hierdoor krijgt de shot zijn groene kleur

Vervolgens alles goed blenden en daarna uitschenken. Je zou het eventueel een dag in de koelkast kunnen bewaren.

Ik kan in ieder geval alvast zeggen.. de smaak is sterk en niet erg lekker, maar proeft wel erg gezond! In één keer shotten dus, haha.

Wie weet gaan jullie het ook uitproberen :) Cheers!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten