woensdag 28 oktober 2015

Wortel Muffins
























De laatste tijd ben ik gek op muffins bakken.
Hier zullen jullie dus aardig wat variaties van krijgen de komende tijd. 
Deze keer met wortel. Geïnspireerd door mijn eigen wortelcake die ik vaak maak.
Ik vind ze echt heel erg lekker. 

Ze zijn makkelijk en snel te maken en daarnaast vervullen ze de zoete trek.
Ze bevatten weinig calorieën waardoor je er makkelijk twee kan eten. 
Je kunt met dit beslag ook een cake maken. 
En natuurlijk kun je ze zelfs eten als ontbijt. 
Doe wat jij lekker vindt:) Enjoy!

Ingrediënten:
1 ei
2 eiwitten
50 gram havermout
70 gram kamut meel (kan ook amandelmeel)
30 gram eiwit poeder vanille
80 gram geraspte wortel
2 tl bakpoeder
55 gram magere kwark
1 tl koekkruiden
1 tl kaneel
scheutje zoetstof (eventueel agavesiroop) 
*eventueel kun je noten naar smaak toevoegen

Bereiding:
-Verwarm de oven voor op 175 graden
-Rasp de wortel fijn
-Doe de eieren, het meel, bakpoeder, magere kwark en de wortel in een kom
-Mix alles goed door elkaar
-Voeg de koekkruiden, kaneel & zoetstof toe
-Gebruik wat bak spray of kokosolie om je (rondde) bak/cake vorm mee in te vetten
-Doe het beslag in de muffin vormpjes
-Zet ze voor ongeveer 25 minuten in de oven

Eet smakelijk!

*Geprobeerd? Laat het mij weten of taf @fitfoodhealthyvonne op instagram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten