donderdag 1 oktober 2015

10 Food Favorites





















Lieve Tirza (@foodzbytirza) tagde mij al een tijdje geleden op Instagram om mijn 10 food favorites te delen. 
Natuurlijk doe ik mee.. maar dit was nog niet zo makkelijk. 
Eerlijk gezegd is deze dame niet zo goed in kiezen, en al helemaal niet als het gaat om eten, kleren en eigenlijk nog meer van die onzin dingen. 
Twijfelkont! Ja echt!

Om dus 10 favorieten te kiezen, vond ik best wel lastig. Maar hé, ik heb ze wel en over eten nadenken is aan de andere kant niet zo moeilijk. 
Dat doen we namelijk toch al 24/7.

Hier komt dus mijn hongerig-makende lijstje..

1. Nummer 1 is met vlag en wimpel de makkelijkste om te bedenken; SUSHI! 
Hier kun je mij letterlijk voor wakker maken. 

2. Een heerlijke verse salade met vis. Ja sorry, mijn favorieten zijn niet per definitie ongezond. Zalm, garnalen, krab. Het liefst allemaal bij elkaar en een grote berg groente. Daar hou ik van.

3. Net als Esmee Trouw, ben ik gek op Italiaanse gerechten met truffel; truffelmayonaise, truffelpasta, truffelravioli.. etc.

4. Wentelteefjes met warme bessen en ijs. GODDELIJK! Het ijs smelt dan heerlijk over die warme broodjes..

5. Ik ben zoiezo heel erg gek op ijs en nagerechten. Vooral Ben&Jerry’s met cookie of caramel. Ook in een restaurant vind ik vaak de toetjes het lekkerst (oeps!).

6. Simpelweg een stukje stokbrood met kruidenboter, tapenade, aïoli en zalmsalade. Heerlijk op een zomerse dag met een lekker (alcohol) drankje.

7. Ken je die zakjes koekkruimel op de markt bij zo'n stroopwafel kraam? Het liefst lik ik mijn vingers er bij af.

8. Warm afgebakken broodje met tomaat, mozzarella en pesto.

9. Ook ben ik gewoon gek op mijn eigen gezonde bakvarianten; zelfgemaakte pancakes, havermoutkoekjes, worteltaart, chocolade eiwit muffins enz..

10. Om het toch maar even heel ongezond af te sluiten; pizza, kibbeling, broodje shoarma (met veel knoflooksaus), spare-ribs.. ook dit gaat goed naar binnen hoor, haha!

Ik kan zo nog wel even verder gaan..
Wel kom ik er nu achter dat ik deze producten vrij weinig eet. 
Wist ik eigenlijk al en logisch, omdat veel van deze producten helaas niet echt passen in mijn ‘gezonde’ levensstijl. Maar echt missen doe ik ze ook niet.
Misschien toch iets vaker beter nadenken voordat ik mijn ‘cheatmeal’ uitkies. 
Hopelijk gaat dit lijstje mij de volgende keer helpen..


Heb jij favorieten of gekke dingen die ik een keer moet proberen? Laat het mij weten, ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten