zondag 11 oktober 2015

Update week 4 - reverse diet






















Week 4 van mijn reverse diet zit er al weer bijna op. 
Om jullie op de hoogte te houden hier weer even een kleine update. 
Op één van mijn foto’s, afgelopen week op instagram (@fitfoodhealthyvonne), konden jullie al een beetje zien wat het resultaat tot nu toe is. 
Eigenlijk kan ik het niet heel erg resultaat noemen, omdat er qua uiterlijk vrij weinig veranderd is.


Mijn hoeveelheid voedsel is natuurlijk wel erg veranderd. Ik zit op dit moment op 200 gram koolhydraten per dag en probeer vooral producten met een lage glycemische index te eten. 
Denk hierbij aan zoete aardappel, quinoa, havermout en zilvervliesrijst. 
Mijn eiwit- en vetinname heb ik niet veranderd. 
Ik ben in week 1 begonnen op 100 gram koolhydraten per dag. 
Inmiddels is dat dus verdubbeld en eet ik ongeveer 400 kilocalorieën extra. 
Per week heb ik het dus ongeveer met 20 gram verhoogt. 
Eigenlijk ben ik super blij met hoe het nu gaat. De weegschaal geeft gek genoeg nog steeds hetzelfde aan. Wel zie ik dat mijn lichaam iets vochtiger is (wat normaal is als je meer koolhydraten eet) en dat mijn buik overdag wel echt veel voller/dikker aanvoelt door het eten. 
Niet erg gek natuurlijk, want dat eten gaat toch ergens zitten. Wel moet ik hier een beetje aan wennen, omdat het voelt alsof ik meer eet dan mijn lichaam eigenlijk nodig heeft.

Het gekke is dat ik dit vorig jaar precies hetzelfde gedaan heb. Toen kwam ik wel gelijk aan in gewicht. Waar nu het verschil zit en waarom dat nu niet gebeurd? 
Ik heb echt geen idee! Ik had dit ook totaal niet verwacht (stiekem wel gehoopt). 
Ik denk dat mijn lichaam en vooral mijn metabolisme (verbranding) zich dit keer veel sneller heeft aangepast aan de nieuwe hoeveelheid. Precies wat je eigenlijk wilt met dit dieet. 
Naarmate ik nog meer ga toevoegen zal ik natuurlijk wat aankomen, maar dat is ook niet zo heel erg. Ik voel mij super energiek en mijn trainingen gaan erg goed. Ik kan zwaar trainen en daarnaast voel ik mij na een week school, werk en training minder vermoeid. 
Mijn spieren herstellen sneller, zijn beter te zien en daarnaast word ik ook in dagelijkse bezigheden actiever. De hoeveelheid zorgt ervoor dat ik veel vrijer ben in mijn maaltijdkeuzes. 
Ik eet meer gevarieerd en kan genieten van net iets meer voedsel.

Ik kan dus niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. 
Ik weet nog niet tot hoever ik wil gaan, maar ik merk wel dat de hoeveelheden voor mijn kleine lichaam aardig genoeg zijn. 
Misschien dat ik iets meer koolhydraat producten moet nemen, waarvan het volume niet groot is, zoals bijvoorbeeld honing, vijgen, muesli enz.. 
Ik ben niet gewend dit soort producten normaal in mijn dieet te eten, dus daar probeer ik nog een beetje creatief mee te zijn. Tips of ideeën zijn welkom!:) 
Als ik klaar ben wil ik graag mijn lichaam weer laten meten. Inclusief vet percentage, spiermassa enz.. zodat ik de verhouding en precieze resultaten in mijn lichaam weet. 

Hopelijk blijft het zo gaan en blijf ik mij zo goed voelen. Veranderingen zal ik hier zeker laten weten.
 

Tot de volgende update!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten