donderdag 23 april 2015

Wortel-Kwark-Cake


























Gezond wortel-kwark-cakeje..
En deze keer niet op de manier hoe jullie hem van mij gewend zijn.
Vernieuwd receptje dus. Mijn andere wortelcake valt nog steeds goed in de smaak, dus ik dacht laat ik eens iets nieuws proberen met ongeveer dezelfde ingrediënten. 
Gemaakt met magere kwark voor de extra eiwitten. 
Heerlijk als gezonde snack tussendoor.


Je kunt hem warm, maar ook heel goed koud eten. 
Let erop dat deze cake niet langer als twee dagen houdbaar is en bewaar hem goed afgedekt.
Smullen maar!

Ingrediënten:
1 ei
2 eiwitten
50 gram spelt meel
100 gram kamut meel (kan ook amandelmeel)
80 gram geraspte wortel
2 tl bakpoeder
55 gram magere kwark
1 tl koekkruiden
1 tl kaneel
scheutje zoetstof (eventueel agavesiroop) 
*eventueel kun je noten naar smaak toevoegen

Bereiding:
-Verwarm de oven voor op 175 graden
-Rasp de wortel fijn
-Doe de eieren, het meel, bakpoeder, magere kwark en de wortel in een kom
-Mix alles goed door elkaar
-Voeg de koekkruiden, kaneel & zoetstof toe
-Gebruik wat bak spray of kokosolie om je (rondde) bak/cake vorm mee in te vetten
-Doe het beslag hier in
-Zet de cake voor ongeveer 25 minuten in de oven

Geprobeerd? Laat me weten hoe je hem vond of tag @fitfoodhealthyvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten