zaterdag 25 april 2015

Pre-workout Bodylab


























Aangezien ik een grote fan ben van pre-workouts, en er al heel veel geprobeerd heb, wilde ik ook graag de Concentrated pre-workout van Bodylab proberen. 

Wat is pre-workout?
Pre-workout gebruik je zo'n ongeveer een half uur voor dat je training begint.
Je mixt het met water en drinkt het op. Het hoofd doel van dit drankje is het geven van extra energie. Het geeft je meer power, laat je bloed sneller stromen en je kan in de meeste gevallen langer en zwaarder trainen. Hierdoor zou je dus indirect meer calorieën moeten kunnen verbranden. Voor de fanatieke sporters onder ons, 'wij dus',  kan dit zeker een fijn product zijn.

Mijn gebruik
Zelf gebruik ik het niet altijd, maar het liefst zou ik dit wel doen. Pre-workout is een soort onderdeel van mijn training. Na m'n pre-workout heb ik zin om te bewegen en word ik actief. Vooral met dagen als legday sla ik het niet over. Toch is het goed om af en toe geen pre-workout te gebruiken. Dit staat ook aangegeven bij de gebruiksvoorwaarde. Je lichaam gaat namelijk wennen aan het product, waardoor je op den duur ook minder de positieve gevolgen ervan ervaart. Daarnaast zijn deze vaak gekleurde chemische drankjes ook niet heel 'clean', omdat er nogal wat word ingestopt om je dat lekkere gevoel te geven. Dat is dus voor mij de reden dat ik bij sommige trainingen oversla. Afwisseling is dus prima!

Aanrader?
Maar dan nu over op de pre-workout van Bodylab. Ofcourse heb ik hem gebruikt voordat mijn legday begon. Hé, jammer de kleur was dit keer gewoon bijna wit..
Deze pre-workout bevat 360 mg cafeïne. Dat is vrij normaal voor de gemiddelde pre-workout overigens.
Ik ben niet groot, dus vaak voel ik pre-workouts aardig door me lichaam. Wel is dit naarmate mijn gebruik minder geworden en tegenwoordig kan ik dus best wat hebben. Pas als 'beginner' dus op met hoeveel je neemt en houd je aan de aangegeven dosering. Ik gebruik zelf ook gewoon 1 schepje.

De dosering van deze pre-workout is 1-3 schepjes. Heb je nog nooit een pre-workout geprobeerd, dan raad ik je zeker aan gewoon 1 schepje te nemen om te kijken hoe je lichaam erop reageert. Doe dit eigenlijk altijd als je een nieuwe pre-workout neemt. Dit voorkomt nare situaties in de sportschool.

De smaak was verrassend goed. Vaak vind ik deze energie mixjes toch niet zo lekker, maar deze smaakte een beetje naar aanmaak limonade. Geen sterke zure smaak, maar heel licht en waterig.
Dat vond ik persoonlijk dus fijn. 

Op weg naar de sportschool kreeg ik alleen niet dat echte pre-workout gevoel. Mijn lichaam reageerde er niet op, ook al kreeg ik er wel heel veel zin in. 
Eenmaal in de gym had ik wel een hele goeie focus. En de training ging lekker. 
Ik mistte een beetje het gevoel van zenuwachtig en ook mijn hart ging er niet sneller van kloppen. Misschien alleen maar goed, haha. 

Voor de echte diehard pre-workout gebruiker zou ik zeker een schepje meer nemen, maar voor de beginner is deze pre-workout waarschijnlijk juist heel fijn. Je lichaam reageert er niet sterk op, dus je hoeft ook niet bang te zijn voor een enorme reactie. Durfde je het tot nu toe dus nog niet aan?
Gewoon proberen! De pre-workout van Bodylab is zeker een aanrader. Goede smaak, een goede focus en je lichaam reageert niet vervelend. Ook heb ik achteraf geen crash ervaren.

Voor mij is het een goede pre-workout, maar niet heel bijzonder. Ik denk zelf dat dit meer komt als ik een hogere dosering neem, aangezien ik dus wel wat gewend ben.

Probeer hem uit en ik ben benieuwd naar jullie reactie..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten