dinsdag 1 oktober 2019

Nieuwe gastblogger; Imke Steentjes


Nieuwe gastblogge; Imke Steentjes! Hoi allemaal! Mijn naam is Imke Steentjes, ik ben 25 jaar en woon in Elst (Gld). Twee jaar geleden ben ik afgestudeerd in burgerlijk recht en momenteel werk ik als jurist personenschade bij een verzekeringskantoor. Je zult je vast afvragen wat ik hier dan doe op de website van Yvonne als gastblogger ;-) Dat ga ik je nu vertellen!

Hoe mijn interesse in (orthomoleculaire) voeding en hormoonbalans is ontstaan
Vanaf jongs af aan ben ik altijd al sportief geweest. Ik deed onder andere aan turnen, zwemmen en tennis. Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen en fitness en had ik al snel de smaak te pakken. Ik wilde strakker worden en meer energie krijgen en al gauw kwam ik er achter dat met name voeding hier een grote rol in speelt. Ik begon verschil te merken: ik werd strakker en kreeg zeker ook meer energie! Maar waar ik eigenlijk nog het meest versteld van stond was dat mijn eczeem en astma veel minder werden. Als kind ben ik namelijk met mijn moeder langs tientallen dokters geweest, niets hielp. Ik vroeg me natuurlijk af, hoe kan dit? Ik ben op internet gaan lezen en al gauw kwam ik uit op termen als orthomoleculaire voeding’ en ‘hormoonbalans’ en ben ik mij hierin gaan verdiepen. Door aanpassingen in mijn voeding en leefstijl heb ik op dit moment bijna geen last meer van eczeem en astma. Als dat wel zo is dan weet ik nu vaak de oorzaak (lees: stress, voeding waar mijn lichaam niet goed op reageert, slecht slapen etc.).

Opleidingen
Door mijn eigen ervaring en verhalen van anderen wilde ik alleen maar meer en meer leren hierover. Daarom heb ik mij anderhalf jaar geleden ingeschreven voor de thuisstudie natuurvoedingsadviseur en begin dit jaar heb ik daarvoor mijn diploma behaald. Ik vind het heel belangrijk om te doen wat ik leuk vind en waar ik energie van krijg. Voor mij was het al gauw duidelijk dat ik graag meer mensen zou willen helpen op het gebied van levensstijl, voeding en hormoonbalans. Deze week start ik met de opleiding tot hormoonfactor trainer van Ralph Moorman en ik heb hier onwijs veel zin in! Ik ben er van overtuigd dat jij je op jouw allerbest voelt wanneer je hormonen in balans zijn. Alles wat ik heb geleerd en ga leren wil ik graag met jullie delen, waaronder tips over voeding, stressbeperking en levensstijl.

Bloggen
Daarom vind ik het super leuk dat ik gastblogger mag zijn voor de website van Yvonne! De komende tijd zal ik blogs gaan schrijven over verschillende onderwerpen die te maken zullen hebben met leefstijl, voeding en hormoonbalans. Zelf ben ik ook bezig met het maken van een website. Ik hoop dat het lukt om deze dit jaar nog online te krijgen.

Heb je al vragen, laat het mij weten! Jullie kunnen mij vinden op Instagram @happiestyou.nl of mail naar info@happiestyou.nl.

Liefs,

Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten