woensdag 28 november 2018

Lyme update - Hoe gaat het nu? - November 2018

Lyme update - Hoe gaat het nu? - November 2018
Woehoeee de laatste tijd heb ik veel tijd besteed aan mijn eigen programma (zie hier) en dat deed mij beseffen hoe veel beter ik mij qua energie en gezondheid momenteel voel. Vorig jaar oktober kwam ik erachter de bacterie van lyme in mijn bloed te hebben. Nadat ik hier een aantal maanden al mee rondliep en steeds maar niet wist wat er gaande was gezien vage vermoeidheid en gekke kwaaltjes. Tot ik een bloedtest liet doen en dit er duidelijk uitkwam. Ik vond het eigenlijk wel fijn om te horen dat er iets niet klopte, want dit bevestigde mijn gevoel, maar echt beseffen deed ik het ook weer niet. Eigenlijk ging ik gewoon net zo door als voorheen, maar waren bepaalde taken een enorme opgave.

Het werd mij soms teveel..
Een ritje in de auto, een avondje op stap, meerdere afspraken op één dag.. Ik kon het op 'slechte' dagen niet aan. Vooral mentaal werd het mij teveel. Op een goede dag kon ik mezelf er toe zetten en had ik meer energie, maar op een slecht dag was ik niet vooruit te branden. Weinig mensen hebben dit meegekregen, want ik liet niks merken. De ziekte van lyme telt enorm veel symptomen waarbij niet iedereen dezelfde klachten ervaart. Ik had voornamelijk mentale klachten die vermoeiend waren, geluiden die mij enorm triggerde en wat vage andere klachten. Mocht je het interessant vinden kun je hier mijn eerder geschreven blog nog eens lezen.

Door deze klachten vond ik het heel lastig om alle ballen omhoog te houden. Met name op social media wilde ik eigenlijk niks laten merken en gewoon doorgaan. Ik wilde die stempel niet en al helemaal de aandacht er niet op vestigen. Wel is social media iets wat veel aandacht vraagt. Het wordt nog wel eens onderschat, maar je bent letterlijk 24/7 aan. Ik vond het moeilijk hier afstand van te doen en wilde dat ook niet. Juist dit gaf mij ook de energie om te blijven sporten, goed voor mezelf te zorgen en niet op te geven. Sporten kon en mocht ik (thank god) gewoon blijven doen. Het gaf mij energie en ritme in de dag. Hierdoor bleef ik tenminste niet tot 11 uur in mijn bed liggen. Juist omdat ik eigen baas ben maakte dit het soms moeilijk. En juist ook om die reden kun je lastig 'vrij nemen'. Als ik niks doe, komt er ook niks binnen. Zo simpel is dat.

Hoe gaat het nu?
Nu ik mij langzaam weer de oude voel, beter op mezelf ben gaan passen en letterlijk meer rust momenten in plan is ook de druk/stress verminderd. Dit doet mij erg goed. Qua energie voel ik mij echt 10 keer beter. Super fijn! Mijn klachten kunnen in tijden van stress en/of drukte wel weer opkomen. Het zal altijd een 'zwakke plek' blijven, want die bacterie zal er helaas nooit helemaal uitgaan. Mijn immuunsysteem is zwak en dat maakt mij snel vatbaar. Wel kan ik het onderdrukken en het feit dat ik vrijwel constant het gezonde leventje leid maakt mij sterker. Al is het stukje stress en rust zeker ook een valkuil..

Verder is mijn drive, motivatie en doel wat betreft werk weer helemaal terug. Ik heb nog ontzettend veel ideeën die ik wil gaan opzetten en dat maakt mij letterlijk ook weer een gelukkiger mens. Ik zie mezelf weer terug. Het programma waar ik vanaf januari mee start is dan ook echt even mijn kindje geworden. Ik vind het zo tof hieraan te werken en iets moois voor jullie neer te zetten waar ik 100% in geloof. Ik besef maar al te goed hoe fijn het is om gezond en energiek te zijn.

Wees lief voor jezelf!


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten