woensdag 31 januari 2018

Groei Januari - Eetdagboek - Personal Update

Persoonlijke update! Hee hallo, hoogste tijd voor weer een eetdagboek. Zoals ik op Instagram vertelde eet ik de laatste tijd alleen bij uitzondering nog vlees. De reden hiervoor zal ik binnenkort vertellen, maar vandaag wil ik graag ingaan op hoe mijn eetpatroon er momenteel uitziet. December en januari waren voor mij persoonlijk twee maanden waarin ik aan het 'bulken' was.
De blog met uitleg hierover kun je hier nog eens teruglezen mocht je deze gemist hebben. Ik eet dus meer voeding als normaal en zit eigenlijk boven mijn caloriebehoefte. Hiermee probeer ik spieren op te bouwen en meer energie te creeëren. Het lichaam eigenlijk weer een beetje 'klaarstomen' om de zomer in te gaan en daar hoort voor mij wat voorbereiding bij. Ik heb helaas nu eenmaal niet het lichaamstype dat gewoon kan eten wat ik wil. Ik moet zeker heel bewust eten en doe dit nog altijd aan de hand van macronutriënten die het hele jaar door wisselen.

Schrik niet, momenteel eet ik dus best veel. Al is dit natuurlijk een relatief begrip en ook afhankelijk van geslacht, lichaamstype etc. Wat voor mij misschien veel is (158cm), is voor jou een normale hoeveelheid. Anyway, vooral mijn koolhydraten heb ik omhoog gegooid. Zoals altijd wil ik weer aanstippen dat mijn eetbehoeftes niet gelijk zijn aan die van jou en dat elk individu een ander eetpatroon vraagt. Ongeacht geslacht, lengte, leeftijd, activiteit etc. Dit is de reden waarom ik geen exacte hoeveelheden heb neergezet. Daarnaast heb ik natuurlijk zelf veel kennis en al aardig wat ervaring waardoor ook ik mijn lichaam steeds beter leer kennen en weet wat wel en niet beter of fijner voor mij werkt. Momenteel eet ik volgens de volgende macro's:

2000 kcal
200 gram kh
60 gram vet
140 gram eiwit

Ontbijt:
Ei eiwitten met groenten
(vaak verse spinazie, champignons en tomaat)

Post-workout:
Havermout
Blauwe bessen/frambozen
Halve schep plantaardige eiwitpoeder
Pindakaas
Granola/muesli

Tussendoor:
Rijstwafels
Eieren
Humus of avocado

Avondmaaltijd:
Zilvervliesrijst of zoete aardappel
Wit vis zoals kabeljauw of tofu/tempeh
Groenten

Avond snack:
Alpro Go on
Halve schep plantaardige eiwitpoeder
Ongezouten noten (walnoten, pecannoten, paranoten)

Hopelijk vonden jullie dit weer leuk en interessant om te zien. De volgende update volgt snel, want vanaf februari ga ik weer heel langzaam naar beneden.

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten