dinsdag 25 oktober 2016

Legday routine

Klaar voor wat spierpijn in de beentjes? Vandaag deel ik mijn legday routine. Dit is geen vaste routine, omdat ik zoveel mogelijk variatie in mijn training probeer te creëren. Hierdoor zal het lichaam minder snel wennen, waardoor je elke training opnieuw het lichaam prikkelt. Zo kun je progressie blijven boeken en jezelf uitdagen. Daarnaast is afwisseling fijn. Het maakt je workout zoveel leuker. Niemand houd er van om weken lang dezelfde oefeningen in dezelfde volgorde uit te voeren. Benieuwd welke oefeningen ik deze week gebruikte?

Warming-up
5 minuten fietsen
Dit doe ik om de benen even op te warmen. Vervolgens doe ik altijd nog wat korte stretch oefeningen. Klaar om de workout te starten.

-Squats 4 x 12
-Lunges 3 x 15
-Leg press 4 x 12
-Hip trust 4 x 12
-Donkey kicks 3 x 15 (per been)
-Curtsy lunge 3 x 15
-Dumbell stiffleg deadlifts 3 x 15

Cooling down
10 minuten uitlopen op de loopband. Voor het verbranden van extra calorieën kun je de loopband incline zetten. Eventueel kun je nog wat stretchen en/of foamrollen als afsluiter.
Spierpijn gegarandeerd als je bij elke oefening het uiterste eruit haalt.
Succes en enjoy!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten