vrijdag 3 juni 2016

Progressie en verandering #update























Hoogste tijd, tijd voor weer een update!
De zomer komt al aardig dichtbij.
Warme dagen vragen om net iets minder kleren, dus we moeten ook net iets meer met de billen bloot. Verstoppen onder die dikke trui, is (helaas) niet meer mogelijk.
En dan heb ik het nog niet eens over het 'echte bikini weer'.

Dat roept bij velen toch een beetje angst op.  
Ik kan het zelf inmiddels niet meer angstaanjagend noemen, maar geloof mij als ik zeg dat ook ik hier echt wel over nadenk. Ben ik al tevreden? Kan ik nog dingen aanpassen/verbeteren?
Extra cardio? Minder koolhydraten?
Het is allemaal mogelijk, maar wat wil ik?

Waar wil ik heen?
Dat is iets wat ik mij de laatste tijd afvroeg..
Ik voelde mij de afgelopen tijd vol energie, trainingen verliepen goed en ook was ik tevreden met de hoeveelheid voeding die ik innam.
Vind ik een vermindering van macro's het dan wel waard? Mijn lichaam wendt namelijk heel snel aan nieuwe hoeveelheden. Dat heb ik afgelopen jaren wel gezien én geleerd.  
Bij minder voeding, gaat mijn lichaam minder verbranden. Helaas, maar waar!
Al gaat dit ondertussen een stuk beter, mijn lichaam is slim en past zich aan.
Zo werkt het bij velen.

Toch wil ik er nog net iets meer uithalen.
Daarnaast vergroot mijn motivatie, wanneer ik dingen aanpas.
Ik heb afgelopen week dus toch besloten iets van mijn koolhydraten af te halen.
Niet drastisch, gewoon langzaamaan, om ook zo veel mogelijk spier te behouden en mezelf een hongergevoel te besparen.
Ik ben daarnaast ook niet ontevreden met wat ik in de spiegel zie, dus dan vind ik een enorme calorie restrictie ook niet nodig.
Wel heb ik de instelling dat dingen altijd beter kunnen. Yes. Perfectionistisch.
Dat vind ik ook zo leuk en interessant aan fitness. Er is nooit echt een eind.

Progressie
Deze laatste vier dagen heb ik mijn lichaam al íets zien veranderen.
Het is allemaal net iets strakker en de weegschaal geeft een klein verschil.
Ik ben benieuwd hoe dit verder zal uitpakken. In de gym probeer ik meer herhalingen te maken.
Cardio heb ik niet verhoogd. Dit blijft 20 minuten na mijn krachttraining.
Zichtbare verandering motiveert enorm, en met het zicht op aardig wat zomerse festivals ga ik lekker zo door.

Tot de volgende update!
Hebben jullie nog dingen die jullie persoonlijk van mij willen weten?
Let me know!

Liefs, Yvonne

3 opmerkingen:

  1. Weeg je jouw voeding af aan de hand van macro's? Zo ja wat zijn je macro's nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Shana,

      Ja, ik weeg alles af en eet volgens macros.
      Op dit moment:
      125gr kh
      40gr vet
      150gr eiwit
      Er komt snel hierover ook een blog met uitleg:)
      Liefs, Yvonne

      Verwijderen