donderdag 23 juni 2016

Mealprep inspiratie


















Deze ochtend postte ik een foto van mijn mealprep op instagram.
Ik vroeg daarbij of jullie interesse hadden in de inhoud.
Na de leuke reacties ben ik dus gelijk aan het typen geslagen.
Hopelijk geeft dit jullie weer wat inspiratie om gezonde maaltijden te bereiden.
Je hebt niet veel nodig, dus iedereen kan het.
Binnen 40 minuten ben je klaar!

Ik had drie variaties, waarvan ik twee keer dezelfde maaltijd maakte.
In totaal dus 6 maaltijden.
Natuurlijk kun je dit alles in kleinere of grotere hoeveelheden bereiden.

Variatie 1:
Zoete aardappel met koolvis, gele paprika, komkommer en kruiden
(Ik gebruikte de kruiden van Body & Fit)

-Bereid de zoete aardappel met schil in de oven op 220 graden voor 40 minuten.
Ondertussen kook je de koolvis en snijd je de groente.
Easy!!

Variatie 2:
Zilvervliesrijst met tonijn, sperziebonen, gele paprika en kerrie kruiden

-Kook de zilvervliesrijst zoals op de verpakking staat aangegeven.
Kook daarbij ook de sperziebonen of wok ze in de pan samen met de paprika en kruiden.
Uiteindelijk mix je de zilvervliesrijst en tonijn (uit blik) in de pan mee en voeg je de kruiden toe.
Eventueel kun je nog wat peper en zout naar smaak toevoegen.

Variatie 3:
Kip met sperziebonen en rode paprika
(Hier kun je natuurlijk koolhydraten aan toevoegen, zoals quinoa, volkoren pasta, zoete aardappel of zilvervliesrijst). Dat zijn trouwens mijn persoonlijke favorieten, als het gaat om een koolhydraatbron.

-Een kwestie van alleen de kip bakken, met wat kruiden naar smaak.
Hier kun je natuurlijk uiteindelijk ook een salade van maken. Voeg toe wat jij lekker vindt.
De kip is in ieder geval ready to go!

Dit waren mijn variaties. Super makkelijk toch?!
En nog enorm voedzaam ook!
Binnen een korte tijd heb je aardig wat maaltijden, die ervoor zorgen dat jij lekker en gezond kunt eten. De nutriënten zijn allemaal boordevol vitaminen, langzame koolhydraten en goede eiwitbronnen. Eventueel kun je de maaltijden ook nog invriezen. In de koelkast kun je het makkelijk een dag bewaren.

Enjoy!
Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten