zaterdag 21 maart 2015

My Proteïn chocolade hazelnoot truffels


























Oké even serieus..
Ik heb ondertussen heel wat gezonde baksels gemaakt, maar dit is nu echt één van mijn favorieten.
Ha-le-lu-ja truffels. Wie vind dat nou niet lekker?!
My proteïn heeft mij 'als kenner' gevraagd om een aantal recepten uit hun recepten boek te proberen.
Natuurlijk vind ik dat hartstikke leuk!
Jullie zullen dus de aankomende tijd verschillende recepten te zien krijgen van My proteïn, met daarbij mijn beoordeling.

Deze truffels waren dus als eerste aan de beurt. Ze zagen er al zo lekker uit dat ik ze meteen moest proberen. En ja.. het uiterlijk maakte gelukkig mijn gedachte waar.
De smaak is gewoon zo goed! Eerlijk waar! Het smaakt gewoon precies als een echte truffel.
Daarnaast ben ik heel erg blij met de gebruikte ingrediënten.
Je hebt namelijk gezond, maar je hebt ook gezond gezond.. (in mijn ogen dan)
Vaak word er nog iets van palm suiker aan gezonde recepten toegevoegd. 
Persoonlijk vind ik dit niet persé gelijk gezonder. Suiker blijft suiker of het nou natuurlijk is of niet.
In dit recept worden dus uitsluitend 'dieet waardige' ingrediënten gebruikt.
En ik, iemand die altijd op macro's let, is daar dus erg blij mee. 
Deze staan trouwens onderaan bijgevoegd. 
Ik zou maar gauw de ingrediënten in huis halen, want dit is gewoon té lekker als snackje tussendoor.

Ingrediënten voor 10 stuks:
1 1/2 schep eiwit poeder (45 gram) liefst chocolade, maar kan ook met andere smaken
2 theelepels cacao poeder
2 theelepels crunchy pindakaas (kan ook notenpasta)
50 ml amandelmelk
beetje zoetstof
10 hazelnoten
beetje kokosrasp

Bereiding:
-Mix de eiwit poeder, zoetstof en pindakaas goed door elkaar in een kom.
Voeg daarna de amandelmelk toe en roer tot een dik beslag.
-Neem ongeveer een eetlepel aan deeg en maak dit tot in de vorm van een klein schijfje.
Ongeveer 10 stuks, tot het deeg op is.
-Druk in het midden van de schijfjes een hazelnoot en rol daarna tussen je handen de schijfjes tot rondjes. Daarna kun je ze in kokosrasp rollen. Deze blijven automatisch plakken. 
-Zet ze daarna voor ongeveer 15 minuten in de vriezer. 
Klaar zijn je heerlijke truffels. Easy toch?!

Voedingswaarde per stuk:
62 calorieën
5 gram eiwitten
1 gram suiker/koolhydraten
4 gram vet

Ga jij ze ook maken? 
Laat mij weten wat je er van vond en tag mij in jouw foto! (@fitfoodhealthyvonne)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten