vrijdag 27 maart 2015

Heerlijke 'Tosti' versie


























Zoals jullie onderhand wel weten heb ik 1 keer in de week een dag waarin ik een maaltijd eet die eigenlijk niet binnen mijn eetpatroon valt. 

Ik kies letterlijk waar ik zin in heb of plan op deze manier mijn etentjes met vrienden in. 
Bij veel mensen is dit al gauw een pizza of hamburger, maar ik kan ook heel erg genieten van dingen die misschien voor jullie heel normaal zijn (en best gezond), maar die ik eigenlijk toch nooit eet. 
Zo ook deze maaltijd.
Ik had zin in een tosti, maar ik ben ook gek op pesto en wilde eigenlijk geen kaas eten.
Haha, lastig en veeleisend ben ik weer.. maar dit bracht mij op een heerlijk idee.
Buiten de pesto, mozzarella en persoonlijk voor mij het brood dat ik nooit eet is dit helemaal niet zo'n slechte maaltijd.
Ik vond het heerlijk en daarom wilde ik jullie deze combinatie niet ontnemen. 
Voor jullie misschien dood normaal, maar wie weet voor jouw ook een heerlijke cheat.
Ik ga hem in ieder geval zeker vaker maken.
Hier komt mijn heerlijk (gezonde) tosti versie. 
En ohja.. natuurlijk heb ik gezorgd voor eiwitten;)

Ingrediënten voor 1 tosti:
50 gram kip
2 stevig meergranen boterhammen
Groene pesto
1/3 bolletje mozzarella
1 tomaat
1/2 uitje
beetje rucola
peper/zout

Bereiding:
Snijd de kip in platte reepjes en bak het gaar in één eetlepel olijfolie of wat kokosolie. Verwarm het tosti ijzer ondertussen alvast voor. Leg de boterhammen alvast op een bord klaar. Snijd de mozzarella, tomaat en ui in stukjes. Voeg wat peper en zout aan de kip toe. Besmeer ondertussen 1 kant van de boterham in met pesto. Als de kip goudbruin gebakken is kun je het op de boterhammen leggen. Voeg de rest van de ingrediënten toe en stop de tosti tussen het tosti ijzer. Haal hem eruit als je denkt dat de mozzarella gesmolten is en het brood lekker knapperig is. 
Ik heb er echt van genoten. Nu jij nog! Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten