dinsdag 30 september 2014

Verslag Dam tot Dam loop Amsterdam


Vorige week liep ik de 30e Dam tot Dam loop.
Zoals je in mijn vorige bericht hierover kon lezen, deed ik dit samen met een gesponsord team om geld op te halen voor stichting MS. 


Hoe leuk is het om je hobby te combineren met zoiets moois. 
Toen ik gevraagd werd zei ik meteen ja! Ik had toen nog maar twee weken om te trainen, omdat er iemand uit gevallen was. Op zich niet heel erg, want ik heb een goede basis conditie, maar 16 km is toch best een eind. Wel had ik er vertrouwen in dat het ging lukken en het was een leuk doel om te behalen.

Ik kende het team nog niet dus het was erg leuk om elkaar te ontmoeten. 
We hadden van te voren afgesproken op Amsterdam Centraal om sponsor shirtjes uit te wisselen en nog even snel bij te praten. Mijn team had goed geoefend, maar voor de meeste was het de eerste hardloopwedstrijd. 
Dit zorgde voor veel enthousiasme en wat spanning in de groep. Erg leuk om mee te doen met z'n allen. Voor mij was het rennen in een sponsor team ook voor het eerst.
Iedereen loopt wel voor zichzelf en op zijn eigen tempo, maar toch heb je een soort groepsgevoel. Je hebt het gevoel dat je het samen doet. Je wilt allemaal op je eigen niveau het beste uit jezelf halen. Ook wilde we met z'n allen 5.000 euro ophalen en dat is gelukt!!
Dit was voor ons al één goed bereikt doel!

Het weer was die dag goed en iedereen had er zin in.
De drukte in de stad was erg gezellig en overal was muziek. 
Dit vond ik ook het leuke aan de wedstrijd. Overal onderweg stonden gezellige mensen aan de kant. Dit zorgt voor zoveel extra energie bij het rennen. 
Mijn lichaam voelde goed en ik liep best hard. Super leuk dat mijn ouders en zus bij de 9 km aan de kant stonden om mij aan te moedigen. Dan ga je toch nog wel even sneller.
Van te voren hoopte ik het binnen anderhalf uur te lopen. Ik had één keer van te voren 13 km gelopen en hierop had ik mijn tijd gebaseerd. Door mijn Polar horloge kon ik zien welke tijd ik tijdens de wedstrijd liep. Mijn benen werden wat zwaarder tijdens het rennen, maar op zich viel het mij hartstikke mee. Uiteindelijk heb ik het in 1 uur en 21 minuten gelopen. Super tevreden en trots op mezelf. 
Het hele team had het binnen 2 uur gelopen en iedereen vond het een geweldige ervaring.
Volgend jaar doen we zeker weer mee en hopen we weer zo'n mooi bedrag voor stichting MS op te halen. De gezelligheid van dit evenement is echt geweldig en we willen graag allen sponsoren bedanken! Hopelijk tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten