zondag 28 september 2014

2: Maak kennis met; TrippleShape










Nieuwe rubriek; Maak kennis met....
Lisa Otto schrijft over de nieuwste trend; Tripple Shape!!
Hou jij van een uitdaging en wil je is wat afwisseling in je workouts? 
TrippleShape is een laagdrempelige, eigentijdse en energieke work-out, waarbij het hele lichaam wordt getraind. De les is gevuld met ballet-, pilates- en yoga-oefeningen en biedt daarom een complete workout voor het hele lichaam. Bilspieren, kuiten, biceps en de buikspieren worden getraind.  Voordeel ervan is dat er extra aandacht wordt besteed aan het verbeteren van je balans en lichaamshouding, waardoor soepeler en eleganter bewegen gegarandeerd is.
Ik zelf had nog nooit gehoord van TrippleShape, tot dat ze de les presenteerde bij mij op de sportschool. Ik was meteen enthousiast. Ik had mijn normale sportkleding aangetrokken en had alleen sokjes aan, een aantal hadden ook al balletschoentjes aan. Deze had ik na de les meteen aangeschaft haha! 
Als je aan ballet denkt, denk je al gauw aan klassieke muziek van onder andere Bach. Maar TrippleShape is juist heel modern met swingende liedjes van onder andere Beyoncé. Na de opwarming is het tijd om de buikspieren eens grondig onder handen te nemen. Direct na het vloerwerk starten we aan de balletbarre met de balletoefeningen. Eerst het loszwaaien van de heupen, daarna het echte werk. Ik merkte al snel dat mijn lichaam alles snel oppakte, alleen de lenigheid schiet erbij in. Maar nu, een aantal lessen verder, lijk het wat beter te gaan.
Kijk voor meer informatie op: www.trippleshape.nl
Ook kun je een kijkje nemen bij dit filmpje hieronder, misschien raak je geïnspireerd:)


Writed by: Lisa Otto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten