woensdag 18 februari 2015

Wat moet je nou precies eten voor een gezonde levensstijl?







Het is voor mij persoonlijk moeilijk te bepalen wat iemand op een dag zou moeten eten, zonder dat ik weet wat iemand zijn persoonlijke doelen zijn.  Dingen zoals, BMI, beweging, gewoontes en leefomstandigheden zijn allemaal erg belangrijk. Dit is namelijk allemaal van belang  wanneer je voor iemand een voedingsschema/eetpatroon zou samenstellen. Ieder persoon is namelijk anders en iedereen heeft een ander idee over wat ‘gezond zijn en er mooi uit zien’ nou eigenlijk inhoud.
Natuurlijk kan ik wel producten geven die tot een gezonde levensstijl zouden kunnen lijden. En natuurlijk moet je hier altijd bij bedenken dat beweging ook een grote rol  speelt. Een gezond en fit lichaam heeft namelijk niet alleen te maken met voedsel, maar ook zeker met beweging.
Om toch een beetje een idee te geven van wat je nou precies op een dag zou kunnen eten heb ik hieronder een aantal producten gezet die je kunt kiezen voor ontbijt, lunch, avondmaatlijd en tussendoor.

Ontbijt:
Havermout met wat fruit
Speltbrood met een gekookt ei
Fruit/Groente smoothie met of zonder eiwit poeder

Lunch:
Salade met kip of gerookte zalm en noten
Zilvervliesrijst met kip of tonijn en groente
Speltbrood met avocado en ei
Magere kwark met wat fruit
*Bij de lunch kun je eigenlijk ook de producten van het ontbijt gebruiken. Het is maar net wat je voorkeur heeft en lekker vind. 

Avond:
Spelt/volkoren pasta met kip en groente
Quinoa met zalm en groente
Zoete aardappel met koolvis/pangafilet en groente
Zilvervliesrijst met kip/tartaar en groente

Tussendoor:
Handje ongezouten noten
Eiwit shake
Fruit
Groente (bijvoorbeeld: komkommer, wortel, cherrytomaatjes)
Magere kwark
Rijstwafels

Hopelijk heb ik jullie wat op ideetjes gebracht en heb je nu een idee van wat voor een producten je kunt kiezen. Volgens mij zijn deze producten helemaal niet zo verkeerd om te eten en vinden jullie dit best lekker. Misschien moet je er aan wennen, maar ik weet zeker dat als je voor gezonde voedzame producten kiest, dit zal leiden tot een gezond en fitter lichaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten