zaterdag 14 februari 2015

HIIT Training













Vorige week wilde ik weer even iets anders dan mijn dagelijkse krachttraining.
En aangezien ik toch weer wat extra calorieën wil verbranden na mijn koolhydraat dieet, dacht ik aan HIIT, High Intensity Interval Training. 

HIIT training is goed voor je conditie en zorgt ervoor dat je lichaam hard moet werken.
Daarnaast kun je je ook zeker richten op bepaalde spiergroepen.
Ik koos voor 5 oefeningen. 

-Box Jumps
-Push ups
-Burpees
-Touwtje springen
-Mountain Climbers

Al deze oefeningen deed ik achter elkaar en je voert elke oefening een minuut lang uit. 
Heb je ze allemaal gehad neem je 1 minuut rust en ga je weer door.
Dit ongeveer 5 rondjes.
Geloof me, hierna ben je echt wel kapot. 
HIIT trainingen zijn vaak niet heel lang, maar wel effectief.
Probeer het zelf ook eens en varieer lekker met oefeningen. 
Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten