donderdag 11 oktober 2018

Another (work) change!

Another (work) change! Een paar weken geleden vertelde ik jullie over mijn nieuwe stappen op werkgebied. Inmiddels is deze stap weer gewijzigd. Nu hoor ik jullie denken, dat is snel.. Ja, dat klopt. Maar ik heb geleerd om naar mijn gevoel te luisteren en dat is precies wat ik momenteel probeer te doen. Makkelijk is het niet..

Als je mijn blogs hierover hebt gelezen (zie hier) dan kun je weten dat ik als coach bij Femmevalerie aan de slag zou gaan. Ik heb ervoor gekozen dit toch niet te doen. Juist door het feit er mee bezig te zijn kwam ik erachter dat dit niet is waar mijn droom ligt. Ofcourse de richting voeding, passie voor een gezonde levensstijl en mensen motiveren klopt helemaal, maar niet in deze setting. Dat gevoel kwam al snel naar boven en ik ben het type mens dat daar naar luistert. En ofcourse, ik wil doen wat mij uiteindelijk echt voldoening geeft en mij gelukkig maakt.

Nieuw inzicht
Al dacht ik er aan het begin anders over (zie faalmoment), momenteel voelt het totaal niet als een verkeerde keus die ik toen heb gemaakt. Juist door de keuze om daar coach te worden kwam ik erachter goed te weten wat ik niet wil. En dat is een inzicht wat mij alleen maar kan helpen om in te zien wat ik wel wil. Al heb ik dit nog niet precies voor ogen en is het momenteel best iets waar ik mee zit, wel weet ik dat wat ik afgelopen jaren heb opgebouwd aan kennis, ervaring en community, dat ik dat graag wil uitbreiden.

Onduidelijk plan en een onzeker gevoel
Ik heb een duwtje in de rug nodig. Sanne, bij wie ik nog steeds mijn persoonlijke coachtraject volg, helpt mij daarbij. Voor jezelf werken klinkt wel heel interessant, maar het is letterlijk hard werken, creatief zijn en blijven innoveren. Zeker in de 'online wereld'. Mijn werk als orthomoleculair therapeut, (online) diëtist, het bloggen, social media, etc. Het zijn verschillende dingen, wat ook verschillende acties en taken met zich mee brengt. In welk vak dan ook, je zult moeten weten waar je letterlijk heen wilt over een tijd. Zonder een plan, doel of droom zal je namelijk niet verder komen. Er is namelijk niemand die jou per dag verteld wat te doen en dat maakt het een stuk meer onzeker. Precies hoe ik mij op dit momenteel voel. Het gevoel alsof ik vastloop. Ik weet dat dit van de buitenkant niet altijd te zien is, maar juist daarom wil ik dit met jullie delen. Soms weet ook ik namelijk echt even niet waar ik sta of naartoe wil. En in een wereld waarin iedereen dat tegenwoordig wel hoort te weten, is dat soms best lastig.  

Wat nu?
Anyway, het voelde veilig om een nieuwe uitdaging aan te gaan binnen een bedrijf dat aansluit bij mijn ideeën. Maar veilig is niet altijd de beste keuze om echt voldoening uit je werk te halen. En daar kwam ik eigenlijk al snel achter. Ik kon niet 100% commitment geven op de nieuwe taken die ik erbij kreeg, want stiekem was ik daarnaast ook nog bezig met uitvinden en ontwikkelen van nieuwe stappen binnen mijn eigen bedrijf. Dat maakt het een beetje onmogelijk op alle vlakken voldoende te focussen.

Wel blijf ik zoals eerder gezegd doorgaan met mijn persoonlijke coachtraject met Sanne. Ook dit heeft mij op persoonlijk vlak juist de inzichten gegeven die ik nodig had deze keuze te maken. Ik spreek Sanne wekelijks omtrent persoonlijke- en werk gerelateerde ontwikkelingen, inclusief voeding en training.

Momenteel ben ik dus druk aan het uitvinden en ontdekken wat ik aankomende tijd wil doen en waar ik over een paar jaar wil staan. Misschien neem ik jullie daar wel een beetje in mee. Voor nu ben ik net gestart met een HEALTHY HABITS challenge op Instagram, dus het zou leuk zijn als je samen met mij daar aan mee doet. Morgen meer info!



Mijn passie; Samen naar een gezonde levensstijl toewerken waarbij fysiek en mentaal in balans zijn centraal staat! Iets waar ik in ieder geval volledig achtersta, niet over twijfel en hoop door te geven aan jullie.



Veel liefs van mij!

XX

Yvonne





Geen opmerkingen:

Een reactie posten