woensdag 27 december 2017

Diner at Hotspot The Meets eatery in Amsterdam

Diner at hotspot The Meets eatery in Amsterdam. Vorige week dinsdag ging ik samen met Jill Nijhohf langs bij restaurant The Meets om heerlijk te genieten van heerlijk eten. Ik had Jill al lang niet gezien dus perfect om even bij te kletsen en als 'foodies' langs te gaan bij een (voor ons) nieuwe hotspot. Beide waren we hier nog niet geweest.
Eenmaal bij The Meets werden we super enthousiast en open ontvangen. Het is een gezellig plekje met een leuke sfeer op het Cornelis Troosplein in Amsterdam. Toen we eenmaal de kaart kregen konden we allebei echt niet kiezen. Zoveel lekkers. Zo'n kaart is helemaal mijn ding. Gelijk kregen we als start een heerlijke verse juice en gingen we nog even erg gezond doen met ook twee gingershots. Zoals je al kunt raden is dit restaurant gericht op gezond, vers en zo plantaardig mogelijk. Er staat dus ook helemaal geen frisdrank of iets op de kaart. Naar mijn mening een hele goede insteek. Gezond, lekker en vers bereid. Ze hebben overal rekening mee gehouden. Ook staat bij de gerechten duidelijk aangegeven of het glutenvrij, vega of zuivel vrij is. Pluspunt!

The Meets
Het restaurant is dus vooral gericht op veganisten en vegetariërs, maar ook zijn er wat vlees/vis gerechten op de kaart. Zelf ben ik geen 'echte' vegetariër of veganist, maar ik eet voor het grootste gedeelte geen vlees en richt mij op plantaardige voeding. Wanneer ik bij iemand eet of toevallig ergens heel erg trek in heb bij het uiteten gaan kan ik nog wel eens vlees eten, maar over het algemeen zit dit niet meer in mijn eetpatroon. Gewoon omdat ik mij hier fijner bij voel en omdat ik gewoon heel erg kan genieten van plantaardige voeding en visgerechten. Ik mis het dus totaal niet en het voelt al helemaal niet als een beperking. Jill daarentegen is een 'echte' veganist en eet altijd plantaardig. Erg knap! We waren bij The Meets aan het juiste adres.

Het eten
Als voorgerecht aten wij de winter rolls met groenten, tempeh, avocado en een heerlijk klaargemaakte dressing/saus. Deze deelde wij samen. Zo smaakvol. Het leek een beetje op sushi. Heerlijk! Als hoofdgerecht koos Jill de Mexican burger en ik koos de Oh My Jacket Sweet Patato. Een gevulde zoete aardappel met spinazie, vegan kaas, kikkererwten en cashewnoten. Daarnaast deelde we ook een bakje met zoete aardappel chips. Je kunt op de foto zien hoe lekker dit eruit ziet. We sloten af met een gedeeld dessert van carrot cake en vegan 'snicker'.
De buikjes waren goed gevuld en het was erg gezellig. Ook opvallend was dat het zelfs de week voor kerst gewoon vol zat. Daarom misschien wel aan te raden altijd even te reserveren. Je kunt terecht voor ontbijt, lunch en diner. Ook de maaltijden voor ontbijt en lunch zagen er erg goed uit. Reden om terug te komen. Wij hebben in ieder geval genoten en komen zeker snel weer langs. Een echte aanrader!

Neem gerust hier even een kijkje :)





Special thanks for The Meets!


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten