zondag 20 december 2015

Pizza Blanca van kokosmeel



















Pizza Blanca van kokosmeel..

Klinkt alleen al goed hé!? 
Ik wilde een keer iets hartigs maken met mijn net binnen gekregen kokosmeel van de Body & Fit.
Ik ging dus opzoek naar een leuk recept.
Dit keer dus een geen zelf bedacht recept, maar een recept dat ik heb overgenomen uit de Womens Health.
Een heerlijk blaadje met nuttige informatie en daarnaast dus hele lekkere en gezonde recepten.
Zo ook deze pizza. Ik werd getrokken door de afbeelding en ook was het een recept waarin kokosmeel werd gebruikt. Dat kwam dus mooi uit.
Benieuwd geworden? Kijk snel hoe je deze heerlijke pizza kunt maken..

Ik heb zelf het recept een klein beetje aangepast door hüttenkäse ipv geitenkaas te gebruiken.
Beide is mogelijk.












Ingrediënten (voor 4 stukken):
-80 gram kokosmeel (van de body & fit)
-150 gram hüttenkäse (geitenkaas)
-1 el provinciaalse kruiden
-3 eieren
-2 el kokoscrème
-1/2 courgette
-35 gram champignons
-1/2 rode ui
-1 teentje knoflook
-beetje zout
-zwarte peper
-1 el zonnebloemolie
-beetje citroensap
















Bereiding:
-Verwarm de oven voor op 180 graden
-Meng het kokosmeel met kruiden, peper en zout
-Klop in een andere kom de eieren. Mix de eieren met het kruidige meel en voeg daarna de crème toe
-Bekleed een bakplaat met bakpapier en verspreid het deeg over de plaat door je handen te gebruiken
-Duw het deeg in een rondde vorm naar buiten, ongeveer 3-5 mm dik
-Fruit de ui en knoflook op middelhoog vuur
-Voeg hieraan 3 el water toe en blijf bakken tot het vocht is geabsorbeerd 
-Voeg de courgette, champignons en 2 el water toe en bak nog enkele minuten
-Neem de bodem uit de oven, beleg met champignon/courgette erop en de hüttenkäse (geitenkaas) en zet het nog 5 minuten terug in de oven
-Bestrooi de pizza met kruiden, citroen en peper

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten