maandag 2 november 2015

Update week 8 - Reverse diet




















ben ik weer hoor.. een nieuwe update over mijn reverse diet. 
En (OEPS!) een beetje later als gepland. 
Maar dat maakt de inhoud hopelijk niet minder interessant voor jullie.
Ondertussen ben ik deze week begonnen aan week 8.

Ik ben dus al letterlijk 8 weken bezig om meer eten in mijn systeem te proppen. 
Ja, ik noem het ondertussen wel een beetje proppen, want af en toe voelt het gewoon zo.
Ik ben zo gewend minder te eten, en ja, vooral die koolhydraten at ik normaal niet.
Want ik zou met gemak 200 gram eiwitten op een dag kunnen eten, maar koolhydraten zijn voor mij gewoon wat lastig. Al hoewel dit niet echt bekend in de oren zal klinken bij de meeste van jullie. 
Het zit bij mij gewoon niet in mijn systeem. 

Maar goed, ik heb nog steeds niks te klagen hoor. 
Mijn buikje is de hele dag heerlijk gevuld, ik heb energie voor tien en ook de weegschaal is nog steeds lief. Ook in week 8 gaf de weegschaal deze ochtend exact 50 kg aan. 
Nog even snel mijn lengte voor diegene die nu schrikken. Ik ben 1.58 cm lang. 
Ik weeg mijzelf regelmatig (ongeveer om de dag) en maak daaruit een gemiddelde van de week. 
Mijn laagste gewicht zat in deze 8 weken op 49,6 kg en mijn hoogste op 50,6 kg. 
Weinig spannends en bijna geen verschil. In ieder geval niet om te concluderen dat mijn vetpercentage enorm is gestegen. 
Wat er precies in mijn lichaam op dit moment gebeurd, kan ik helaas pas vertellen nadat ik een meting heb laten doen. 
Die wil ik ongeveer aan het einde wel gaan doen, maar wanneer dat zal zijn is nog even de vraag. 
Want eigenlijk ben ik wel lekker bezig zo. En gekke cijfers zullen dat niet veranderen.  
Het gaat uiteindelijk om mijn eigen gevoel en het uiterlijk dat ik zie in de spiegel.  
Tuurlijk, ik vind mijn buik onderhand minder strak en ook houd ik meer vocht vast waardoor spieren minder te zien zijn, maar voor nu is dit voor mij oké. Het hoofddoel was meer eten en dat is gelukt. 

Mijn macro's zijn op dit moment: 
220 gram koolhydraten
150 gram eiwitten
40 gram vet

De koolhydraten heb ik weer iets verhoogt en ook heb ik mijn eiwitten met een kleine 10 gram omhoog gedaan. 
Daarnaast ben ik stiekem wel iets meer cardio gaan doen. 
Puur om in mijn hoofd hier een beter gevoel over te hebben. 
Daarnaast merk ik ook, dat hoe meer ik eet, ik eigenlijk ook meer naar eten verlang. 
Eerst kon ik prima leven op 1400 kcal en had ik geen honger, maar nu eet ik er ongeveer 1950 en kan ik soms alsnog hunkeren naar voedsel. Hoewel mijn buik wel vol zit. Apart hé?! 
Eigenlijk helemaal niet, want dat is nou eenmaal wat eten met je doet. 
Hoe meer je het doet, hoe meer je aan de hoeveelheid wendt, en hoe meer je lichaam ernaar gaat vragen.
Simpel rekensommetje; mijn metabolisme doet zijn werk!:D

Ik ga er dus nog even niet mee stoppen, maar de macro's zullen aankomende tijd wel even hetzelfde blijven.
Ik hou jullie op de hoogte.

Tot de volgende update!
Liefs, Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten