donderdag 26 februari 2015

Yvonne's update




















Even een kleine update na mijn koolhydraat dieet, want ik moet jullie natuurlijk wel een beetje op de hoogte houden.
Ik ben dus 3 weken geleden het dieet geëindigd met 200 gram koolhydraten.
Gelijk daarna ben ik met mijn nieuwe dieet begonnen. 
Dit betekend dat ik dus weer ben gaan zakken in het aantal koolhydraten dat ik op een dag eet.
En nee, niet gelijk met mega grote sprongen, maar per week ga ik weer rustig aan naar beneden. 
Ik ben dus drie weken bezig en op dit moment eet ik 100 gram koolhydraten per dag.
Met mijn reverse (koolhydraat) dieet at ik eigenlijk een beetje volgens If It Fits Your Macros (IIFYM).
Weet je niet wat dit is, dan kun je het even opzoeken bij google. 
Binnenkort leg ik hierover meer uit.
Ik at dus volgens IIFYM en dat is een dieet wat ik eigenlijk helemaal niet zo streng vind. 
Je mag eten wat je wilt, als het maar binnen je marcos (macronutriënten) past.

Nu doe ik dit niet meer. Ik zit even strak in regime en eet volgens een persoonlijk opgesteld schema. 
Iedere dag zijn de maaltijden hetzelfde. 
Mijn maaltijden zijn nog steeds 6 keer per dag en alles word netjes afgewogen. 
Waarom ik zo streng ben op dit moment?
Ik wil graag in mei bepaalde doelen behaald hebben. 
Dit kan alleen wanneer ik netjes eet en mezelf aan het schema hou. 
Eerlijk gezegd voelt dit voor mij altijd wel beter. Klinkt misschien gek, maar als ik heel strak eet hoef ik nergens meer over na te denken. 
Iedere dag is hetzelfde en je weet precies wat je mag gaan eten en hoe je je voelt. 
Je hoeft nergens echt over na te denken en je bent niet de hele dag macros aan het tellen. 
Dat geeft voor mij meer rust. 
Op dit moment ben ik iets meer als een kilo kwijt en mijn lichaam is in uiterlijk al echt veranderd.
Omdat ik al een beetje vet en vocht aan het verliezen ben, zijn mijn spieren beter te zien. 
Ik zie zeker dat ik in spier ben aangekomen en dat is natuurlijk wat ik wilde bereiken. 
Daar ben ik blij mee. Het gaat langzaam, maar ik moet geduld hebben. 
Hoe langzamer ik mijn vet verlies, des te meer ik mijn spieren zal behouden. 
Progressie kost helaas tijd. Nu focus ik vooral op het behouden van deze spieren en het verliezen/verlagen van mijn vetpercentage. 
Mijn trainingen zijn hetzelfde, alleen doe ik nu na elke training 20 minuten cardio. 
Heel saai, maar het werkt wel sneller. 
Dit was mijn kleine update so far.. Jullie horen snel meer van mij!


Iemand ervaringen hiermee? Let me know! Ik leer graag ook van jullie:)


1 opmerking:

  1. heey !
    ik heb een vraag ik ben pas begonnen met fitnissen kracht trainen en een beetje cardio.
    mijn doel is 5 kilo afvallen en spieren krijgen
    maar is een koolhydraten dieet wel goed om te doen als je een paar kilo wilt afvallen of moet ik daar mee wachten tot ik ben afgevallen ?

    liefs !

    BeantwoordenVerwijderen