woensdag 14 januari 2015

Picture food diary by Yvonne


Jaaa.. ik zie jullie kwijlen..
Ziet er lekker uit hé? en zo lekker gezond?!
Haha, nee even zonder dollen. 
Vandaag neem ik jullie een dagje mee in mijn voedingspatroon. En om er nou een beter beeld bij te krijgen, heb ik speciaal voor jullie van iedere maaltijd een foto gemaakt. 

Dat leek mij wel een keertje leuk om te doen. Helaas zijn de foto's niet allemaal instagram waardig, maar het is in ieder geval heel duidelijk zo. Misschien heb je nu al een mening en gedachte over deze plaatjes, maar je moet bedenken dat voeding voor iedereen anders is. Misschien vind jij dit wel heel veel of juist heel weinig. Voeding is een heel specifiek iets dat van allerlei dingen afhangt. Beweging is daar een groot onderdeel van. Dus schrik nou niet als jou maaltijden er zo niet uitzien, want iedereen heeft andere behoeftes en doelen. Kijk vooral waar jouw lichaam naar vraagt en waar jij je goed bij voelt. 
Dan nu over op detail..

Dit is dus wat ik zo op een dag naar binnen werk. En omdat ik weet dat jullie dat erg interessant vinden, zal ik daarbij precies vertellen wat het is. Natuurlijk zien mijn maaltijden er niet iedere dag hetzelfde uit. Dus wie weet..als het een succes is, zal ik vaker mijn food diary showen.
Laten we bij het begin beginnen.

Maaltijd 1 (07:30, ontbijt):
Brinta met een halve schep (15 gram) vanille eiwitpoeder, 40 gram bevroren fruit, wat superfood (goji bessen, moerbeien), een beetje zoetstof en kaneel. 

Training 09:00 
Pre-workout drink (ja, dat vieze drankje in het oranje)

Maaltijd 2 (11:00 post-workout)
1 eiwit shake  (30 gram) cookie & cream smaak, gemengd met water en 30 gram havermout. 
Dit maak ik altijd al voor mijn training klaar, zodat ik hem gelijk na mijn training kan opdrinken. 

Maaltijd 3 (13:00 lunch)
30 gram zilvervliesrijst met courgette, tomaat, ui en kip. Op smaak gebracht met kruiden en peper. 

Maaltijd 4 (16:00 snack)
4 rijstwafels met cherry tomaatjes,
waarvan ik er twee na de foto heb besmeerd met notenpasta. 

Maaltijd 5 (18:30 diner)
Zoete aardappel uit de oven (40 min op 220 graden) met pangafilet en groente. Mengsel van rode paprika, prei en courgette. 

Maaltijd 6 (21:30 late night snack)
Bakje hüttekäse met kaneel en ja, weer 4 rijstwafels. 

Dit was mijn food diary!
Hopelijk heeft het jou op nieuwe ideeën gebracht. 
Laat me weten wat je er van vindt, ik hoor graag jullie mening!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten