donderdag 21 augustus 2014

Food Diary Julia




Benieuwd wat FOODIE Julia allemaal eet. Hieronder kun je haar food diary lezen.
Hoi meiden! Ik ben Julia Ten Holter van de blog ilovemysuperbody.nl, ik ben 20 jaar oud en ik woon in Rotterdam. Na de zomer begin met een nieuwe studie Commerciële Economie, en ik heb er veel zin in! 


Ik ben zo’n twee maanden geleden begonnen met de ilovemysuperbody blog! Via instagram ben ik terecht gekomen bij @FITFOODHEALTHYVONNE. Natuurlijk vroeg ik haar meteen of ze een Food Diary wilde schrijven voor mijn site! Dit heeft Yvonne gedaan en nu heb ik voor jullie ook een Food Diary geschreven.. Ik ben op de helft van de week begonnen met een nieuwe detox! Deze detox is genaamd: Detox for life van Carol Vorderman. Ik heb deze detox al eerder gevolgd en het resultaat was geweldig! Geen cellulitis meer, geen opgeblazen gevoel, een geweldig stralende huid en glanzend haar.
De bedoeling van de detox is dat je je lichaam bevrijd van dierlijke en giftige stoffen om zo weer anti stoffen aan te maken. De detox is voor 30 dagen! Je mag alles eten behalve: cafeïne, dierlijke producten (vlees, vis, kaas, ei en zuivel), alcohol, gefrituurd eten en tarwe. Ik ben gek op yoghurt en eieren en kip daarom wilde ik mijn lichaam een break geven van steeds dezelfde stoffen.
Dit is mijn diary, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Je kunt natuurlijk voor meer inspiratie de blog op Instagram volgen: @ilovemysuperbody

MAANDAG

Ochtend: 250 GR magere kwark, met 1 EL lijnzaad, lijnzaadolie, appel en kaneel
 Snack: 1 appel
 Middag: Sandwich met zalm en sla met een dille-yoghurtsausje
 Snack: Een klein kopje blauwe bessen
 Avondeten: Ik ging uiteten bij een leuk restaurant aan Zee genaamd Sunset! Bij het borrelen nam ik geen bitterballen natuurlijk! Wel een paar olijfjes en 1 corona! Ik nam als hoofdgerecht een tonijn tartaar met avocado mousse met water. Naar mijn mening staan de lekkerste gerechtjes vaak bij de voor gerechten, ook de tonijn tartaar was een voor gerecht!
 Snack: Een paar cranberry’s & walnoten
 Als work-out heb ik 1 uur yoga gedaan!











DINSDAG

Ochtend: 250 GR magere kwark, met blauwe bessen & kiwi
 Snack: 1 banaan
 Middag: Een smoothie van ananas, kokoswater & appel (tip als je een smoothie neemt probeer dan te kauwen, hierdoor activeer je je spijsvertering) en 2 crackers met pindakaas en chiazaad.
 Snack: 2 stukjes chocola
Avondeten: Quinoa met stukjes Valess, bosui, rode peper met daarbij wat komkommer en paprika.
 Snack: Klein handje cranberry’s
Als work out ben ik 2,5 uur gaan golfen! 


WOENSDAG

Ochtend: 1 bakje teff, klaargemaakt met sojamelk. Teff is gemaakt van mais, rijst en boekweit. Het is niet te vergelijken met havermout! Het smaakt licht zoet zeker met wat sojamelk.
 Snack: 2 appels
 Middag: 1 boterham met zelfgemaakte chocolade pasta a la Rens Kroes! Heerlijk!!
 Snack: 2 raw oreo’s gemaakt van noten en dadels! Zie hier het recept: http://www.ilovemysuperbody.nl/toolbox/blogs.html?nieuws_id=33&terug=1
 Avondeten: Kip met 2 stukjes aardappel en veel sperziebonen.
Snack: 1 stukje pure chocolade
 Als work-out ben ik een uur gaan surfen met prachtig weer! 

 


DONDERDAG ( START DETOX )

Ochtend: 2 appels
 Snack: gebakken banaan met kaneel, kokosbloesemsuiker en amandelschaafsel
 Middag: Quinoa met champignons, tahin en paprika
 Snack: Wheat-Free crackers met pindakaas en cacao nibbs verkrijgbaar bij Marqt!
 Avondeten: Gegrilde courgette met Baba Ghanoesh! Aparte naam he!? Het is een Egyptische dip gemaakt van aubergine, tahin en lekker veel knoflook met daarbij zilvervliesrijst met mais en bosui. (Recept staat op de site bij de blog healthy lunch)
 Snack: Nog wat overgebleven stukjes courgette!


In de avond gebruik ik een mud mask, lees ik wat leuke tijdschriftjes en doe ik 15 minuten body brushing.

VRIJDAG

Ochtend: Gebakken banaan, met veel kaneel en wat agave siroop
 Snack: 1 appel
Middag: Boekweit wrap met Valess, mais, komkommer & tomaat
Snack: 1 bakje popcorn
 Avondeten: Vegetarische lasagna met tomatengehakt!
 Snack: -
 1,5 uur gesport in de sportschool!

ZATERDAG

Ochtend: 1 kiwi's 1 appel
 Snack: 1 banaan en 2 pruimen
 Middag: Salade met gebakken cashewnoten, komkommer en tomaat
 Snack: Pinda crunch van Zonnatura
 Avondeten: 15 frites uit de Actifry 3 grote broccoli roosjes.
 Snack: 150 gram sojayoghurt met veel kaneel en wat agave siroop.
 1 x 25 min gesport thuis met youtube filmpjes! Deze video is mijn favoriet..


ZONDAG

Ochtend: 1 smoothie, met 1 stuk avocado, soja yoghurt, appel vlierbessen sap van de Landwinkel, een paar bramen en frambozen.
 Snack: 3 pruimen.
Middag: Quinoa met komkommer, paprika en gebakken courgette
 Snack: Pinda crunch van Zonnatura
Avondeten: Sushi bowl! ( Zonder vis natuurlijk ;) Quinoa, een halve nori vel, een halve avocado, bosui, 1 kopje groene erwten, wasabi en 2 EL soja saus!
 Snack: ik zat nog vol van de sushi bowl!

Benieuwd hoe mijn detox verder verloopt? Ga dan naar ilovemysuperbody.nl!

Veel liefs x
Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten