maandag 19 mei 2014

Verslag Marathon Leiden

Wat was het een heerlijke dag gisteren.
Maar wij (lisa en ik) moesten aan de bak. De marathon van leiden moest gelopen worden. 
10 km in die enorme hitte. Maar dat mocht de pret niet drukken. Samen maakte wij ons klaar om te gaan rennen. We moesten starten om half 3. Best een vervelende tijd ivm met het weer. De zon scheen fel en het was 23 graden. Er werd al gewaarschuwd voor het warme weer dus er moest goed gedronken worden. 
We hadden er erg veel zin in, en de opkomst was groot. 
Veel mensen lieten zich niet tegen houden, erg leuk om te zien al die fanatiekelingen. 
Ons doel was om het in 56 minuten te lopen. Omdat het warm was kregen we al van veel mensen te horen dat bij vorige afstanden andere mensen langer over hun afstand deden dan ze gewild hadden. 
Toch waren we gemotiveerd en de 10 km moest binnen het uur gelopen worden.
Uiteindelijk ging de loop best wel goed. We liepen een lekker tempo.
Gelukkig stonden er veel mensen aan de kant die water uit deelde. Super leuk dat mensen je zo aansporen van de kant. Die juichende mensen gaf ons energie en eigenlijk had ik zelf helemaal niet zo'n last van de warmte. Pas na 7 km kreeg ik het echt warm.
De laatste kilometers gingen we nog een tandje harder en uiteindelijk heb ik het in 56:13 minuten gelopen. 
Ik was tevreden en vond het super leuk om te doen.
Leuk om een ren partner te hebben waarmee je samen kan lopen.
Het was een super leuke dag en ik kijk nu alweer uit naar de volgende run.
Gelukkig duurt dat niet lang, want aankomende vrijdag mag ik alweer meedoen aan de Glow Run in Scheveningen. Helaas maar 5 km, maar wel erg gezellig! Het zal vast een gekleurde boel worden.
Mijn doel is om volgende keer mee te doen met de 16 km. 
Nog even trainen dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten