woensdag 4 september 2019

Abbot Kinneys Kokosyoghurt

ABBOT KINNEYS KOKOSYOGHURT - De goede vervanger wanneer je geen of weinig zuivel wilt gebruiken! Jullie weten ondertussen allemaal dat ik fan ben van kokosyoghurt en dit zelf ook veelvuldig gebruik in mijn voedingspatroon. Het is naar mijn mening de perfecte plantaardige vervanger van kwark en yoghurt, en ook nog eens super lekker! Het fijne is dat er ook steeds meer 'combie-smaken' op de markt zijn, dus voor ieder wat wils. 


Hoe gebruik ik het?
Zelf heb ik vaak de naturel variant, omdat ik het fijn vind er wat vegan eiwitpoeder door heen te doen. Dit doe ik vanwege het vele sporten en daarnaast vult dit ook nog eens erg goed. Dat is het fijne van de kokosyoghurt zelf.. het verzadigt ontzettend goed en dat zorgt ervoor dat je minder snel behoefte hebt aan tussendoortjes, en dan met name suikerrijke tussendoortjes. 

Men is nog wel eens bang voor de vetten die in kokosyoghurt aanwezig zijn, maar deze zijn juist ontzettend gezond. Jammer dat de maatschappij dit afgelopen jaren zo gecreëerd heeft bij ons. Alles moest vetarm, maar vetten heb je in de juiste dosering nodig. Ik raad vrouwen in mijn praktijk altijd aan om minimaal 40% energie uit vetten te halen. Dan heb ik het natuurlijk over de gezonde vetten zoals avocado, lijnzaad(olie), ongezouten noten, vette vis, notenpasta, noten en zaden crackers etc. Het zorgt ervoor dat je bloedsuiker gelijk blijft en jij niet constant met eten bezig bent. Vooral mentaal ook een hele verlichting. 

Eet vet, verlies vet 
Wees dus niet bang om vetten te eten. Ze zijn juist ontzettend waardevol voor ons lijf. Denk aan de aanmaak van hormonen (hormonen bestaan uit vet, dus hebben vet nodig om aangemaakt te worden), neurotransmitters (denk aan gelukshormonen zoals serotonine), opbouw en herstel van iedere cel in ons lichaam, de hersenen én zelfs de vetverbranding. 

Het helpt bij darmklachten, onzuiverheden van de huid en is ook nog eens beter voor het milieu om af en toe plantaardige keuzes te maken. Win-win! 

Let wel op, want niet elke variant kokosyoghurt op de markt is 'gezond'. Soms worden er veel onnodige toevoegingen zoals suiker gebruikt. Abbot Kinneys is een hele mooie :) Geen spon, gewoon mijn eerlijke (orthomoleculaire) mening. 



Wil je hier persoonlijk advies in en vind je het lastig deze verdeling te maken in je voedingspatroon. Stuur mij gerust een bericht of email. Ik help je graag verder!

Liefs, Yvonne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten