maandag 23 juli 2018

Mealpreppen.. Hoe vul je dit in?


Mealpreppen.. Hoe vul je dit in? - Totaal geen inspiratie of geen idee hoe je een mealprep aanpakt? Ik ga vandaag helpen. Ik laat zien dat het voorbereiden van je maaltijden helemaal niet zo veel tijd hoeft te kosten en dat het ook nog smaakvol kan zijn. Benieuwd geworden? 

Waarom bereid je maaltijden voor?
Voorbereiding is het halve werk, nietwaar? Ik geloof daar heilig in. Men vindt het vaak lastig om gezond te eten en het excuus is meermaals tijdsduur. Gezond eten kost tijd, toch? Na deze blog heb je hopelijk gezien dat dit ook anders kan. Gezond eten kan ook heel gemakkelijk zijn. Je moet alleen weten wat je nodig hebt. Voorbereiding zorgt juist voor tijdbesparing. En daarbij.. een boterham smeren kost ook tijd. Het is alleen een kleine omschakeling en je verplaatst de voorbereiding naar een ander moment.

Tuurlijk kost voorbereiding tijd
Dit ga ik niet ontkennen. Maar, de maaltijden die ik vandaag laat zien zijn gemaakt in slechts één uur. En dat voor welgeteld 12 bakjes met eten (zie foto x 2). Valt hartstikke mee toch? Daarnaast weet je precies wat deze bakjes qua voedingswaarde bevatten. Je beslist zelf de hoeveelheid en je weet wat erin gaat. Hierdoor zal je ook minder snel naar andere (ongezonde) producten grijpen. Je hebt namelijk niet voor niks die bakjes klaargemaakt. Op het moment dat je honger hebt en wilt eten, ben je ready en hoef je nergens meer over na te denken.

Dan nu over op mijn 4 variaties. Ik probeer dit altijd zo veel mogelijk te variëren. Hopelijk inspireert dit om het ook eens te proberen. Zijn deze maaltijden voor jou net iets té clean? Natuurlijk kun je meer kruiden, een sausje of extra producten toevoegen. Ook kun je eindeloos variëren met groentes. Kies wat jij lekker vindt, wees creatief en vul het in op de gewenste manier. Niet iedereen heeft namelijk dezelfde doelen en niet iedereen heeft  hetzelfde idee over wat gezond eten nu eigenlijk is.

Maaltijd 1
Maaltijd 2
Maaltijd 3
Maaltijd 4
Zilvervliesrijst
Bulgar/quinoa
Zilvervliesrijst
Zoete aardappel
Tonijn
Tonijn
Kabeljauw/witvis
Kip
Broccoli
Doperwten & wortelen
Broccoli
Asperges
*vet producten zoals avocado, noten, olijfolie etc. voeg ik vaak later toe

Alle maaltijden kun je met elkaar per eetmoment afwisselen en natuurlijk kun je variëren in product combinaties. Bij de maaltijden gebruik ik eigenlijk altijd een mix van kruiden. Dit varieert. Een beetje gokken wat bij elkaar past en vaak pakt dit goed uit.

Jij kan dit ook!
Succes!

Liefs, Yvonne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten