maandag 25 juni 2018

Brouwers 0.0% - alcoholvrij bier - NEW

Tadaaa... daar zijn ze dan, Brouwers 0.0% biertjes. Zonder alcohol! En ja, voor zowel man als vrouw en die iedereen bewuster met alcohol wil omgaan. Scheelt namelijk die hele fijne kater achteraf en de smaak doet ook zeker niet onder. Ik spreek uit eigen ervaring :)
Ik krijg vanwege mijn werk als orthomoleculair therapeut vaak de vraag wat er nu beter is, gewoon een glaasje alcohol of toch een alcoholvrije variant. Eigenlijk is geen enkel product beter of slechter. Een voedingspatroon moet namelijk altijd in zijn geheel worden bekeken en ik zal uitleggen waarom. Natuurlijk is met mate gebruik van alcohol op zijn tijd toegestaan binnen een gezonde levensstijl. Ook ik drink zoals de meesten wel weten af en toe een glaasje alcohol in het weekend. Zolang je maar bewust bent van de hoeveelheid, voeding op peil houd en voldoende water drinkt. Een juiste balans en dan is alles mogelijk :) Klinkt goed, nietwaar?!

Gezondheid
Daarentegen valt alcohol niet binnen onze aanbevolen basisvoeding. Dit omdat alcohol geen bruikbare macronutriënten bevat. Het zijn eigenlijk loze calorieën waar het lichaam niks mee kan. Het dient dus niet als energiebron. Vandaar dat de voorkeur en mijn advies uitgaat naar de alcoholvrije variant. Ook omdat je met alcohol geneigd bent achteraf of tijdens het gebruik sneller te kiezen voor ongezonde producten. Het gaat vaak hand in hand met elkaar. En dat wil je voorkomen om snel (te)veel extra's binnen te krijgen. Maar natuurlijk moet je ook genieten en is heus niet alles verpest wanneer jij alcohol nuttigt. Een drankje hier en daar hoort bij het leven.

Wel vind ik het als 'gezondheidsguru' erg goed dat merken zoals Brouwers goed inspelen op de steeds bewustere mens. Men geeft meer aandacht aan zijn voeding en leefstijl en daar hoort natuurlijk ook het stukje 'drinken' bij. Alcoholvrij is dan zeker een betere optie.

Voedingswaarde
Per 100 ml bevat Brouwers 0.0% slechts 23 kcal en 3 gram suiker. En dat is uitzonderlijk bij een alcoholvrij biertje. Wat namelijk vaak gebeurd is dat de alcohol in het alcoholvrije biertje wordt vervangen door extra toegevoegd suiker om het op smaak te brengen. Bij Brouwers is dit dus niet extreem het geval. Pluspunt!

Ik heb de biertjes zelf geprobeerd en ze vallen erg in de smaak. Ook mijn vriendinnen die graag een biertje drinken waren onder de indruk. Volgende keer dus een alcoholvrije avond met Brouwers. Net zo gezellig!

De collectie biertjes van Brouwers zijn exclusief te verkrijgen bij Albert Heijn en te koop in een blikje of flesje. De volgende keer als je de hele week al goed je best hebt gedaan, geniet en trakteer jezelf op een alcoholvrij biertje van Brouwers!


Ik ben benieuwd of jij hem gaat proberen?


Liefs, Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten