donderdag 19 april 2018

Persoonlijk voedingspatroon - April 2018

Persoonlijk voedingspatroon - April 2018 Van de week hebben jullie in een vorig artikel kunnen lezen wat ik afgelopen periode heb gedaan om wat strakker te zijn voor mijn vakantie in Bali over twee weken. Eén van deze tools is logischerwijs mijn voeding. In dat artikel (mocht je hem nog niet hebben gelezen klik hier) kon je lezen dat ik na mijn bulkperiode de inname van koolhydraten langzaam heb verlaagd waarbij automatisch natuurlijk ook mijn kcalinname omlaag ging. Nu zegt dit eigenlijk qua inhoud nog vrij weinig, maar dit werd naar mijn mening te lang om ook in dat bericht te bespreken. Vandaar vandaag een vervolg..

Ieder mens is specifiek en dat maakt het voor velen ook lastig. Wat kun jij nu het beste doen? Hierop heb ik maar één antwoord en dat is proberen, proberen, proberen! Aanvoelen, progressie bijhouden, kijken hoe je lichaam reageert etc. Als het makkelijk zou zijn was iedereen in topvorm en voelde iedereen zich happy met zijn of haar lijf, maar helaas zit het nu eenmaal niet zo simpel in elkaar.

Mijn persoonlijke voedingspatroon
Wel kan ik jullie natuurlijk wat inzichten geven in mijn eigen patroon naast dat ik jullie op alle mogelijke vlakken duidelijk hoop te informeren en motiveren wat betreft een 'gezonde' levensstijl. Ook ik noem het stiekem soms nog een dieet, maar voor mij is dit allang niet meer het geval. Ik zie mijn voedingspatroon niet als dieet waarbij ik producten weglaat of verminder. Het is mijn manier van eten waarbij ik mij goed voel. En dat maakt het dat ik dit mijn hele leven vol kan houden. Ik hoop dat ook voor jullie te mogen betekenen. Daarom weer eens op een rijtje wat ik eet en hoe mijn maaltijden eruit zien. Dit is niet iedere dag precies hetzelfde, maar er zit wel degelijk een lijn in en ook zul je velen producten bij mij altijd terugzien. Simpelweg omdat ik van deze producten geniet, het mij een goed gevoel geeft en ook nog eens helpt mijn lichaam gezond en energiek te houden, wat weer helpt bij er 'goed uitzien'. Weer een hele mond vol, tijd voor mijn voedingspatroon :)

Ontbijt
Ei eiwitten met wat groenten
(ik vindt het persoonlijk fijn om niet met een lege maag te sporten, maar geen zwaar ontbijt te hebben waardoor mijn eten in de weg gaat zitten)

Post-workout
Havermout
Plantaardige eiwit poeder
Blauwe bessen/frambozen
Pindakaas
chiazaad/lijnzaad
Kaneel

Lunch
Rijstwafels met tonijn en avocado
OF
Rijstwafels met humus en gekookt ei
OF
Salade met groentes, kikkererwten en avocado

Avondmaaltijd
Zoete aardappel OF zilvervliesrijst/wilde rijst
Heel veel verse groenten en kruiden
Zalm/kabeljauw/vegetarische opties

Pre-bed snack
Alpro Soja
Blauwe bessen
Walnoten/pecannoten/cashewnoten
Rijstwafels

Als laatste zoals eigenlijk onder elk voedingsdagboekje dat ik deel; Je hoeft dit niet precies over te nemen om ook te bereiken wat je bij mij ziet. Dit is namelijk specifiek en afhankelijk van heel veel factoren. Ook gebaseerd op dat ik al heel lang hiermee bezig ben. Haal hier je eigen inspiratie uit. Dit zijn voorbeelden van 'gezonde' producten die ik zeker adviseer om te eten. Wil je specifiek advies of een persoonlijk voedingsschema met hoeveelheden ontvangen dan mag je het mij laten weten! Ik help je graag!


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten