zondag 11 februari 2018

Healthy tasting at Jamie's Italian Rotterdam






































Healthy tasting at Jamie's Italian Rotterdam Vorige week was ik op uitnodiging te gast in één van de restaurants van Jamie Olivier genaamd, Jamie's Italian. Er zijn inmiddels meerdere vestigingen in Nederland, maar deze is gelegen in de Markthal in Rotterdam. Kun je gelijk een gezellig rondje doen.

Samen met mijn moeder mochten ik het gezonde  gedeelte van de kaart komen uitproberen. The Healthy Tast! En wat was het gelijk gezellig druk toen wij aankwamen. Er stond letterlijk een rij bij binnenkomst en veel mensen zaten aan de bar te wachten voor een plekje dat vrij kon komen. Dat zegt vaak al genoeg. Gelukkig konden wij zo doorlopen en stond daar een heerlijk grote tafel voor ons klaar. De sfeer leek in ieder geval gelijk goed en we werden warm verwelkomt door het personeel. Precies hoe eigenlijk ook het interieur was; warm, gezellig en hip.

Het personeel was super vriendelijk en legde erg goed uit wat er op de kaart stond en wat de mogelijkheden waren. Heel persoonlijk en open. Aangezien ik zelf in de horeca heb gewerkt ben eigenlijk altijd extra kritisch juist omdat je weet hoe het hoort. Hier ging dat helemaal goed. Precies hoe je het wilt hebben als je uiteten gaat. Ik zag gelijk al dat het erg moeilijk kiezen werd, wat de keuze was reuze. En zoveel lekkers bij elkaar. We besloten het voorgerecht samen te delen en meerdere dingen te kiezen. We kozen de gegrilde groentes, een salade met pompoen en ook konden we het niet laten een kleine portie van de truffelrisotto te vragen. Oeps! Dit was natuurlijk geen probleem. Zeker ook geen spijt van, want wat was dit een dikke aanrader. Misschien iets minder gezond, maar echt super lekker. De salade en groenten waren daarentegen wel heel erg gezond en precies zoals ik het eigenlijk wil hebben als men de gerechten 'gezond' noemt. Goede porties, geen overdosis saus en niet teveel olie etc. Heerlijk!

Als hoofdgerecht koos ik voor de gevulde aubergine (volledig vegan) en mijn moeder koos voor de vers gevangen kabeljauw. Beide zag het er heerlijk uit! De gevulde aubergine was erg lekker en een beetje pittig van smaak. Niet wat ik had verwacht, maar wel super lekker en vernieuwend. Ook hadden we zoete aardappelfrietjes on the side.

Daarna konden wij het natuurlijk niet laten stiekem ook een nagerecht te kiezen. Zeker omdat wij ondertussen al heel wat lekkere toetjes voorbij zagen komen. Weer was het moeilijk kiezen, maar mijn moeder koos voor de tiramisu en ik koos voor het chocolade taartje met vanille ijs en praline. Klinkt goed nietwaar? Ik heb even ongegeneerd zitten smullen.





Aan de foto's kun je vast afzien dat wij hebben genoten van het eten. Ik kom zeker snel weer terug.

Liefs, Yvonne

P.s. excuus voor het ietwat slechte licht op de foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten