dinsdag 31 oktober 2017

Laatste voedingsweek voor de vakantie

Yassssssssssss.. de laatste dagen zijn aangebroken voordat deze dame er zondag heerlijk even een weekje tussenuit knijpt. Bestemming: Lanzarote met een aantal toppers van de Fit Dutchies crew! Jordi, Mark, Zanna, Inger en Juliët. Vast niet helemaal onbekend voor jullie?! Een klein beetje werken, bijkomen, zonnen, lekker eten, op avontuur en bovenal Genieten met een hoofdletter G. Ik ben er aan toe..

Om gelijk mijn verandering van blogcontent in te zetten.. is Yvon of eigenlijk haar fysiek wel vakantie ready en klaar om rond te lopen in bikini? Nu zullen velen misschien denken wat een onzin, wat zeurt zij en dat je hier misschien nog over nadenkt, maar als jullie mij een beetje volgen dan weten jullie én zien jullie dat ik net iets meer feestjes pak, ik af en toe echt wel alcohol drink (voorheen deed ik dit bij uitzondering) en ook mijn voeding niet meer zo strak is als bijvoorbeeld twee jaar geleden. Uitleg hierover volgt overigens in een volgende blog, mocht je dit misschien interessant vinden over waarom :)

Natuurlijk is dit langzaamaan veranderd en dat ik dit benoem wil niet zeggen dat dit negatief voor mij is, integendeel, maar geloof mij wel dat dit logischerwijs invloed heeft op het uiterlijk van mijn fysiek. Mijn lichaam is hierdoor heus niet altijd meer zoals ik dat soms zou willen. Ja, je leest het goed. Ook ik heb mijn onzekere momenten (vrouweigen) en de gedachte dat het beter was of eigenlijk beter voelde (hoe lekker zit ik in mijn vel) blijft bij mij een dingetje. Het is nu eenmaal wie ik ben. Een perfectionist die eigenlijk nooit een einde ziet in tevredenheid en dus ook altijd een betere versie etc. nastreeft. Een kracht en tegelijkertijd mijn grootste valkuil. Zo ook met mijn fysiek, ook al weet ik dat het nu eenmaal knap lastig is 'iets' (bodygoals) te behouden als je jezelf daar niet 100%  naar gedraagt. Anyway, ik dwaal teveel af naar mijn volgende blog, maar het komt erop neer dat ook ik nu niet volledig comfy ben in mijn velletje, ook al ben ik in het overall zeker tevreden. Pff lekker duidelijk nietwaar?!

Wat ik doe en wat ik eigenlijk vandaag wilde zeggen.. Vanaf afgelopen maandag ben ik volledig high fat en very low carb gaan eten. Toevallig heb ik dit een aantal weken geleden ook gedaan (dit heb ik toen helaas niet gedeeld), maar de effecten waren erg goed en ik voelde mij fit en energiek. Minder opgeblazen, geen behoefte/gedachtes naar meer voeding en een verzadigd gevoel. Wel begon ik mijn vertrouwde havermout te missen en ben ik ervan overtuigd dat als je fanatiek aan krachtsport doet, lees 6 keer in de week, jij zeker koolhydraten nodig hebt. Vandaar dat ik dit afgelopen 2/3 weken langzaam weer heb teruggebracht. Ook hierover later meer..

Voor nu dus een beetje á la paleo/keto/high fat dieet. You name it! Ik eet vooral veel gezonde en voedzame vetten (omega 3) met in de basis ofcourse mijn eiwitten en groenten. Koolhydraatarm dus. In calorieën wil ik eigenlijk vrijwel gelijk blijven, maar ik ga in de loop van de week even kijken hoe dit zich zal uiten op mijn lichaam, energie en het zicht in de spiegel. Aan de hand daarvan maak ik aanpassingen. Het doel is niet om persé kilo's te verliezen, hier is het vrijwel ook veel te kort dag voor, maar meer om over te gaan op vetverbranding, wat vocht te verliezen (koolhydraten houden vocht vast) en dus mijn vormen wat meer zichtbaar te krijgen. Let's see how that goes! Benieuwd naar exacte macro's en producten? Let me know. Misschien maar ik daar ook een blogpost van.. You know!;) Je girl is back!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten