dinsdag 2 augustus 2016

Onmisbare producten

Het lijstje met favorieten voedingsmiddelen.. Favorieten hebben we allemaal, maar welke producten zijn voor jou onmisbaar. Ik kan echt een hele lange lijst opnoemen. Maar welke producten kies je uit voor een maaltijd. Bij mij is dat eigenlijk vrij makkelijk. Mijn voeding is voor 90% van de tijd gezond, dus dit maakt de keuze al iets beperkter. Daarnaast eet ik vrijwel altijd dezelfde basis, maar varieer ik veel met alleen groentes. Ik kwam tot de conclusie dat dit mijn meest gebruikte en niet te missen producten zijn. Bijna dagelijks gaat dit met veel liefde mijn buikje in.

Havermout
Te beginnen met de one and only.. Ik denk dat ik al 4 jaar lang hetzelfde ontbijt eet. Yes! En ik ben zeker niet de enige. Vooral binnen de 'fit world' is het bijna een ongeschreven regel dat je havermout eet. Mensen die dit vies vinden kan ik moeilijk begrijpen. Oke, de havermout moet natuurlijk wel een beetje versierd worden. Hoe? Ik gebruik wat zoetstof, kaneel, rauwe cacao poeder en wat blauwe bessen of frambozen. Werkelijk waar een feestje. Er zijn stiekem zelfs dagen dat ik het meerdere keren op een dag eet. Ook is het voor mij de beste pre-workout. Niet te missen dus!


Slimpie limonade
Dan nu een verslaving die heel de dag doorgaat. Slimpie limonade. Ooit van gehoord? Sinds de dag dat ik dit ontdekte, ben ik verslaafd. En ik breng graag de mensen in mijn omgeving mee in deze verslaving. Word je namelijk slim van! Hé, wat? Nee, grapje, maar deze limonade is wel suikervrij, heeft weinig tot geen calorieën en is daarnaast gewoon super lekker. Vooral de peach smaak. Voor mij is dit letterlijk ice tea. Als je gewone limonade gewend bent is dit misschien niks voor jou, maar ik als groot ‘waterdrinker’, kan geen genoeg krijgen van dit ietwat chemische drankje. Ach, als dat het enigste is. Je moet jezelf niet tot alles beperken.


Eiwit shakes
Eiwit shakes.. deze was bij mij als fitness freak te verwachten. Het werkt niet voor iedereen, maar ik vindt het ideaal. Het is makkelijk mee te nemen, het wordt snel opgenomen, het is chill om aan (bak) producten toe te voegen. Daarnaast vind ik het persoonlijk gewoon echt lekker. Ik heb ondertussen heel wat verschillende varianten en merken mogen proeven, maar vanille en chocola blijven toch favoriet.


Kip
Kip. Het spijt mij voor alle vegetariërs en dierliefhebbers, maar mijn portie kip is toch echt een verwenmomentje. Het is zo makkelijk te combineren. Rijst, zoete aardappel, quinoa, pasta.. het kan echt met alles. Iedere dag varieer ik van kruiden en daarom smaakt mijn kip nooit hetzelfde. Vaak gooi ik zomaar wat door elkaar. Paprika-, basilicum- en bbq kruiden komen wel vaak terug.


Eieren
Eieren. Nog zo eentje waar je van alles mee kunt. Bakken, koken, toevoegen aan bakproducten. Het is een hele goede eiwitbron en daarnaast harstikke voedzaam. Met- en zonder eigeel. In de ochtend eet ik naast mijn bakje havermout, iedere dag, drie ei-eiwitten. Even bakken met tomaat en wat verse spinazie en I’m good to go! Ik ben ook gek op ei in combinatie met gerookte zalm, avocado en in salades. Yum!


Zo, dit waren een aantal van mijn onmisbare producten. Wat zijn voor jou producten die je dagelijks gebruikt en niet wilt missen? Hoeft natuurlijk niet net zo gezond;) Ben & Jerry's mag voor mij namelijk ook voor altijd blijven bestaan haha.


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten