vrijdag 29 juli 2016

NEO Health review x ONE x ONYX x Virtuagym


Jullie hebben er door de vakantie even op moeten wachten, maar hier is dan eindelijk mijn review over de NEO Health producten. Ik testte de Neo Health ONE en de NEO Health ONYX. De One is een activity tracker en de ONYX is een lichaamscompositie meter. Ik als sporter wordt natuurlijk erg blij van dit soort producten, en ik was daarom zeker benieuwd. Wie wil er nou geen weegschaal die precies verteld hoe jij ervoor staat. Normaal laat ik mij regelmatig meten door een diëtist, maar nu ben ik zelf in staat mijn progressie nauwkeurig thuis bij te houden. Hoe handig!

NEO Health ONE
Als eerste de NEO Health ONE. Dit is een erg gebruiksvriendelijke tracker die van alles rond je activiteit kan meten. Hij meet je dagelijkse activiteit, slaap, bevat een klok, challenges door middel van de App en staat in verbinding door draadloos internet. Je verbindt de tracker met de speciale App van virtuagym, die je downlaod in de App store of bij Google play. Zo kun je alles precies invullen, bijhouden en opslaan. Daarnaast bevat deze App verschillende workouts, informatie en is er de mogelijkheid je voeding in te vullen. De App daagt je uit om voldoende te bewegen en je kunt meedoen aan verschillende groep challenges. Op deze manier wordt je erg gemotiveerd en op de hoogte gehouden. Het horloge is in verschillende vrolijke kleurtjes te verkrijgen, dus voor ieder wat wils. Ik ben zelf tevreden over het product en ik denk dat dit voor velen een handige manier is als stok achter de deur. Het drukt je toch even op de feiten en daarnaast kom je te weten waar eventueel verbetering nodig is. Ook voor gevorderde is de App ideaal. Persoonlijk vind ik het heel tof en interessant om te zien dat de tracker je slaappatroon bijhoud. Dit had ik zelf nog nooit gedaan. Ook ben ik tijdens het hardlopen erg gefocust om nieuwe records te verbreken. Wel is de tracker erg gevoelig voor beweging wanneer je bijvoorbeeld stil zit. Dit vond ik zelf een nadeel, aangezien de uitkomsten daarmee niet volledig nauwkeurig zijn.Wanneer je de tracker besteld ontvang je (ofcourse) de tracker, een bandje, een USB charging cradle en een belt clip om deze eventueel aan je kleding vast te maken. De beschrijving legt volledig en duidelijk uit hoe je dit alles kunt instaleren.

NEO Health ONYX
De ONYX is een lichaamscompositie meter die niet alleen het gewicht, maar ook je lichaamsvet, spiermassa, lichaamswater, botmassa, BMI, BMR en visceral vet meet. Eigenlijk dus alles wat interessant is om gezondheid/progressie te kunnen meten. Ook de weegschaal kun je in verbinding brengen met de Virtuagym App. Ideaal dat dit de gegevens opslaat. Ik ben zo blij met deze weegschaal. Aangezien ik altijd erg veel bezig ben met progressie en verschillende fases van training, is het super handig om goed te kunnen zien wat bepaalde veranderingen voor gevolgen heeft voor het lichaam. Op deze manier zit ik er bovenop en ben ik nog meer in staat alles precies te kunnen volgen. Dit maakt het ontzettend leerzaam. Via de internetsite van virtuagym kun je ook heel gemakkelijk je eigen profiel met gegevens bekijken.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn ervaring. Als je opzoek bent, of misschien wil je meer informatie en direct bestellen? Klik dan hier.

Met de code YHXNH16 krijgen jullie 5% korting bij jullie aankoop via www.shop2fitness.com/nl/ Niet vergeten in te vullen bij het afrekenen:)

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten