vrijdag 4 september 2015

Carrot cake Oatmeal



Super makkelijk, maar zoooo lekker.. Carrot Cake Oatmeal!
Met dit grauwe weer krijg ik altijd alweer trek in warmere en vollere producten in de ochtend. 
Dit ontbijtje is daarvoor perfect.
Het is super makkelijk en heel gezond.
Havermout geeft je voldoende energie om de dag te beginnen en daarnaast heb je die extra vitamientjes van de wortel alvast maar weer binnen. 
Ook de walnoten bevatten veel gezonde vetten.
Hartstikke gezond en dus ook heel lekker.
Ik zou hem zeker eens snel proberen.

Ingrediënten voor 1 persoon:
40 gram havermout
2 kleine handjes geraspte wortel
water (hiervoor kun je ook magere melk of amandelmelk gebruiken)
1 tl kaneel
paar snufjes koek en speculaas kruiden
6 walnoten
beetje zoetstof/stevia
Optioneel: fruit (ikzelf gebruikte een aantal blauwe bessen)

Bereiding:
-Doe de havermout in een kom
-Voeg hieraan de geraspte wortel toe (hiervoor kun je een speciaal snijapparaat gebruiken, maar het is ook kant en klaar te koop in de supermarkt)
-Doe hier ongeveer 150 ml water bij, of dus eventueel de magere melk/amandelmelk
-Zet het daarna voor 1,5 minuut in de magnetron (vind je het fijner om je havermout te koken, dan kan dit natuurlijk ook)
*Ik doe het in de magnetron, omdat dit mij tijd bespaart in de ochtend
-Haal het eruit en voeg de kruiden, zoetstof en walnoten toe
-Roer het geheel door elkaar en klaar is je carrot oatmeal
Naar voorkeur kun je nog wat extra vocht eventueel toevoegen en opnieuw opwarmen

Enjoy!

Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instgram!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten