dinsdag 2 september 2014

Gezonde picknick! Wat neem je mee?




















Afgelopen weekend was mijn laatste vrije weekend en om dit nog even gezellig af te sluiten besloot ik samen met mijn vriend wat leuks te doen.
Het was sinds lange tijd weer mooi weer, dus daar moesten we natuurlijk nog even van genieten.
Nou kun je natuurlijk lekker op terras gaan zitten. Wat trouwens ook echt niet verkeerd is.
Maar ik wilde een keer is iets anders. 
Toen bedachten we het gezellige idee om te picknicken met ons eigen gemaakte eten.
(Een picknick is meestal met eigen eten, maar ik bedoel ook echt ons eigen 'altijd healthy gezond'eten). 
Eten wat binnen onze macro's (dieet) past, maar waar we toch ook een beetje extra van genieten.
Dus we zijn toen aan de slag gegaan in de keuken. En hebben allerlei verschillende dingen gemaakt.
Als eerste gewoon een simpele salade met kip, tomaat en ui. 
Daarnaast had ik allemaal verschillende groentes gesneden en deze in de oven geroosterd met kruiden!
Zeker een aanrader, want het smaakt echt anders! Binnenkort upload ik hoe je de groentes lekker maakt.
Daarnaast had ik gewoon wat komkommer gesneden en wat chili saus (een kleine, maar toch nog wel redelijk gezonde cheat) in een bakje gedaan om lekker te dippen. 
Ook wilde ik iets zoets maken. Het is weekend dus daar horen soms pancakes bij. Om de koolhydraten te drukken heb ik gebruik gemaakt van amandelmeel en eiwit poeder om deze heerlijke pannenkoeken te maken. En de beste topping die er is-> Waldenfarm chocolate sauce met NO calories, no fat and no sugar. Te koop op internet en verschillende reform zaken. Moet je zeker eens proberen. De pannenkoeken waren echt super goed gelukt en zo op!
Last but not least, wilde ik natuurlijk ook geen ijsje missen. Daarom heb ik mijn healthy ice cream (voor het recept, klik hier) nog snel even gemaakt. Gemaakt van fruit, eiwit poeder en amandelmelk. 
Zo hadden we veel eten. Precies genoeg voor ons twee. Konden we zorgeloos genieten en hebben we een heerlijke middag in de zon gehad. 
Met eten dat voor ons toch heel lekker was, maar wat ook goed in het dieet past.
Zo kun je zien dat je op een gezonde manier toch zeker ook kan genieten van een gezellige middag met eten. Want er zijn nogal wat mensen die denken dat dat niet meer gaat met een gezonde levensstijl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten