woensdag 8 mei 2019

What I eat in a day - Tessa van Amsterdam - Diëtist in opleiding


Wie wil er nu geen kijkje nemen in het eetdagboek van een 'bijna' diëtist?! Tessa deelt daarom graag haar eetpatroon met jullie..  Joehoeee, een update van mij! Het leek mij leuk om eens met jullie te delen wat ik op een dag eet! Voordat ik hier mee begin wil ik wel graag zeggen dat elk lichaam anders is en dus anders werkt. Neem mijn eetdagboekje dan ook niet klakkeloos over en luister goed naar je eigen lichaam. Wat voor mij veel is, kan voor jou weer veel te weinig zijn en andersom. Ook is het goed om te weten dat ik ook echt niet altijd 100% gezond eet. Ik ben een echte zoetekauw en eet graag chocolade. Uiteindelijk draait het allemaal om balans en vind ik het ook erg belangrijk om lekker te genieten. Ik ga dan ook graag uiteten met mijn vrienden of familie. Met een wijntje erbij zijn dit mijn favo avonden!

Voor dit eetdagboekje heb ik een doordeweekse dag uitgekozen. Tijdens deze dag ben ik thuis aan het studeren en duik ik ’s avonds de sportschool ik voor een goede core en conditie workout!
Komt ie:

Ontbijt:
Ik kan deze ochtend net wat langer slapen dan normaal en neem hier dan ook zeker even de tijd voor. Ik word om 09:00 u wakker en drink vaak even een glas water. Nadat ik gedouched en omgekleed ben neem ik tijd voor een ontbijtje en een kopje thee. Mijn ontbijt bestaat uit:
  • 250 gram alpro go on (dit is een kwark van alpro, maar dan op soja basis en dus plantaardig)
  • Schaaltje diepvriesvruchten
  • Halve banaan
  • 2 eetlepels muesli glutenvrij
Na mijn ontbijt open ik mijn laptop en maak ik een planning voor mezelf wat ik die dag gedaan moet hebben. Vaak om een uurtje of 11:00 heb ik zin om wat te eten en neem ik tijd voor een lekker tussendoortje.

Tussendoor:
  • 1 spelt boterham
  • Besmeerd met 100% pindakaas, wat plakjes banaan en kaneel
  • 1 grote kop thee
  • 1 kop koffie met wat rijstmelk
Nu ik weer opgeladen ben ga ik weer verder met hetgeen wat ik moet doen. Vaak ga ik ’s middags even de deur om ergens lekker een cappuccino te drinken met havermelk. Even me-time! Rond 13:30 is het tijd voor lunch!

Lunch:
  • 2 speltboterhammen
  • Lente-ui
  • Tomaatjes
  • Spinazie
  • Champignons
  • 2 eieren
  • Rijstmelk
Van deze ingrediënten maak ik scrambled eggs! Dit is echt mijn favoriete lunch als ik hier tijd voor heb en thuis ben. Bevat ook lekker veel eiwitjes voor de spieren!

Tussendoor:
  • 1 appel / 2 mandarijnen
Ik vind fruit ook gewoon heel lekker en probeer ook zeker 2 stuks per dag te eten!

Op deze dag ben ik van plan om ’s avonds te gaan sporten. Ik probeer dus niet al te veel te eten, want dan zit vaak in de weg tijdens mijn training. Ik kies vandaag voor rijst, met groente en tempeh en lekker wat kokosmelk en groene curry saus.

Avondeten:
  • Pandanrijst
  • Kokosmelk gemengd met groene curry pasta
  • Aubergine
  • Paprika
  • Champignons
  • Lente-ui
  • Courgette
  • Tempeh (krokant gebakken in wat olijfolie en ketjap manis)
  • Gebakken uitjes voor de garnering
Dit is echt heerlijk en vult goed! Met genoeg energie ga ik hierna richting de sportschool. Vaak al ik terugkom heb ik weer trek en neem ik nog een bakje yoghurt.

Avondsnack:
  • 200 ml soja yoghurt vanille
  • 1.5 eetlepel granola
  • 1 halve banaan
En later op de avond:
  • 2 stukjes chocolade
Goed om te weten is dat ik de hele dag door water probeer te drinken en vele thee (zonder suiker!). Ook is elke dag bij mij ook anders, maar is dit een beetje de doorsnee dag van hoe het er meestal uit ziet.

Hopelijk vinden jullie dit leuk om te zien en hebben jullie weer wat inspiratie gekregen. De volgende blog volgt weer snel!

Tot gauw!


Liefs, Tessa (@tessavanamsterdam)



*Wil je graag persoonlijk voedingsadvies? Je kunt altijd vrijblijvend contact opnemen via yvonnevanhaastregt@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten