woensdag 26 april 2017

Een gezonde en stralende huid – Huidmedzorg Wassenaar

Dat gezonde voeding belangrijk is voor een egale en stralende huid is inmiddels bij de meeste wel bekend. Van binnen en van buiten is het belangrijk voldoende aandacht te besteden aan beide facetten. Dat betekend dat gezond eten helpt om de gezondheid en kwaliteit van de huid te verbeteren. Ongezonde voeding kan daarin tegen een negatieve impact hebben. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat ook van buiten de huid goed wordt verzorgd. We hebben er tenslotte maar één. Een huidtherapeut kan hierbij een grote rol spelen. Ook als je geen last hebt van onzuiverheden of huidproblemen. Problemen of verbeterpunten op het gebied van huid zijn namelijk niet altijd met het blote oog te zien.


Aangezien ik zelf altijd heel druk ben, is het voor mij belangrijk af en toe echt een ontspannen moment in te plannen. De huidtherapeut vind ik daarvoor perfect. Lekker jezelf laten verwennen, geen telefoon, niks aan je hoofd en even weg van de wereld; heerlijk! Daarnaast is het goed om mijn huid op de juiste manier te blijven verzorgen. Ik heb nooit een flawless huidje gehad, maar ik heb wel gemerkt dat dit met verzorging en voeding enorm te verbeteren is. Twee weken geleden ging ik daarom langs bij Huidmedzorg in Wassenaar waar ze mij flink in de watten legde. Een vriendin van mij is hier werkzaam en ik kan jullie zeker deze plek aanbevelen.

Wanneer je bij Huidmedzorg komt wordt er eerst een huidanalyse gedaan. Hiermee meten ze de afschilfering van je huid, het vetgehalte, de poriën, het pigment en hoeveelheid rimpels. Op deze manier weet je specifiek waar meer aandacht nodig is. Aan de hand hiervan wordt er ook advies gegeven, wat heel nuttig is om ook voor thuis te weten. Bij mij was vooral het vochtgehalte in de huid een belangrijk puntje. Daarom kreeg ik ook een behandeling gericht op het herstellen van de vochtbalans. Met name na de winter kan de huid vaak een vocht boost gebruiken door warme kachels die de huid uitdrogen.

Als eerste werd mijn huid gereinigd met Babor hy-oil gemengd met Babor kruiden extract phytoactive base. Babor is het merk dat wordt gebruikt bij Huidmedzorg. Vervolgens kreeg ik een doorbloedingsmasker aangebracht om de doorbloeding in de huid te stimuleren zodat de werkstoffen goed opgenomen kunnen worden. De huid wordt hierdoor rood en warm omdat het brandnetelextract zijn werk doet. Het masker wordt vervolgens met 2 warme compressen en 1 koude eraf gehaald om opnieuw de doorbloeding te stimuleren. Daarna werd de huid ge-scrubt met een milde perzikpit peeling van Babor. Vervolgens zijn er 4 algen ampullen in de huid aangebracht. Deze ampullen bevatten hoog geconcentreerde werkstoffen van plankton-algenextract die de huid hydrateren op intensieve wijze en de huid glad maakt. Tijdens het intrekken kreeg ik een heerlijke rug/borst/gezicht massage. Super ontspannend!



Als laatste is er een Babor algen masker aangebracht. Dit masker wordt bij het hard worden 'rubber achtig'. Hierdoor wordt de huid afgesloten en de bloedcirculatie gestimuleerd (occlusie effect). Als touch-up heb ik mijn wenkbrauwen laten verven en werd ik opgemaakt met de producten van Babor. Als nieuw en herboren ging ik de deur uit. Over 4 weken staat er weer een afspraak op de planning. Ik kan er nu al naar uitkijken.


Verwennen jullie jezelf weleens op deze manier? Laat het mij weten, ik ben benieuwd!

Liefs, Yvonne

1 opmerking: