zondag 11 september 2016

De frustraties van een fitte levensstijl


Geloof het of niet, maar een fitte levensstijl brengt soms ook wat frustraties met zich mee..
Ik weet zeker dat jij, als (aanstaand) 'fitgirl/fitboy', dit ook zult meemaken. Ik kan er in ieder geval aardig wat bedenken en misschien zijn ze voor jou ook wel herkenbaar. Enne, lees het met een korreltje zout ;)
Ik zou mijn fitte levensstijl voor geen goud willen inruilen als luie donder, maar ook wij maken momenten mee waarop we denken.. hmm, waar was dit toch allemaal om te doen? Kan ik niet gewoon gaan voor het 'doorsnee' leventje?! Onzin natuurlijk, want wat is doorsnee en wie bepaald dat? Goed, ik dwaal weer af. Hier komt het lijstje. Laat vooral weten als je deze momenten ook zo ervaart, dan ben ik in ieder geval niet de enige.

Ik moet alweer..
Het maakt niet uit waar je bent. Je moet minstens 100 keer naar het toilet. Het drinken van veel water is natuurlijk gezond, maar het zorgt ook voor vaak een bezoekje naar het toilet. In de auto, in de stad, tijdens het hardlopen.. het kan erg frustrerend zijn.

Verkleedpartijtje?
Doordat je bijna iedere dag traint, moet je ook minstens drie keer andere kleren aantrekken. Sportkleding aan, sportkleding uit. Bij mij is het altijd net een verkleed partijtje, wat ook nog eens voor de nodige was zorgt. Plus je bent een vrouw. Waarschijnlijk sta je in de ochtend zoiezo al drie keer in een andere outfit voor de spiegel.

Douchen
Hetzelfde geldt voor douchen #bigissue Ga ik in de ochtend, na het trainen of in de avond na de school/werkdag. Het liefst ga ik zelf in de avond, maar ik sport juist in de ochtend. Pfff keuzes.. Vaak eindigt dit in minimaal twee douchbeurten. Ook niet verkeerd, haha!

Haren wassen of niet?
Brengt ons bij het volgende punt: haren wassen. Wel doen of niet doen? Bij meiden kost dit vaak veel tijd en het is ook nog eens slecht om iedere dag de haren te wassen. Een kleine oplossing is droogshampoo, maar na dag twee ben je toch echt weer de pineut.

Mealprep everywhere
Wanneer je op pad gaat, moet er altijd een grote tas mee. Waarom? De gemaakte mealprep bakjes gaan mee in de tas om het eetpatroon natuurlijk on point te houden. Ja mensen, onvoorbereid op stap is gedoemd te mislukken.

Kleren
Je zou misschien denken dat winkelen easy is met een fit lijf, maar helaas werkt dat in praktijk anders. Met een beetje gevormd/gespierd lichaam zijn de verhoudingen, van vooral broeken, een drama. De billen/benen zijn te groot, voor de (meestal) wat smallere heupen. Wissel van maat en het probleem begint andersom. Ben je ook nog eens geen 160cm (like me), dan wordt het helemaal een zoektocht. Wie begint een winkel?

Traplopen
Geef mij geen ongelijk.. traplopen is een vak apart en dat heb ik ergens gemist. Jeetje, wat kan dat een opgave zijn. Na legday kan ik geen trap meer zien, terwijl de ongetrainde buddy naast mij met gemak die trap beklimt. Aanstellen? Neehoor, drie keer zuchten en gewoon stoer doorlopen.

Ongeloof
Yes. Misschien wel frustratie punt nummer één. Wanneer jij als 'fitgirl/foodie' een pizza punt in je mond stopt, krijg je minstens tien verbaasde gezichten jou kant op. Eet jij dat? Mag jij dat wel? Jij lust dat toch helemaal niet? Etc.. Ook wij eten af en toe waar we trek in hebben en genieten dan voor de volle 100%. Schrik reacties zijn dus niet nodig, vriendelijke vragen stellen mag atlijd:)

Herkenbaar? Laat het mij vooral weten als je nog meer van dit soort dingen meemaakt. Frustraties opschrijven werkt, nietwaar?!

Liefs, Yvonne


2 opmerkingen:

  1. Dit is allemaal echt zo waar. Ik beschouw mezelf nog geen eens als fitgirl maar ik herken mezelf hier heel erg in hahaha

    BeantwoordenVerwijderen