maandag 4 april 2016

Yvon? Doe jij nog aan cutten? #update

























Daar ben ik weer...
Na ongeveer 6 weken schrijf ik eindelijk weer een nieuwe update.
Jullie hebben er even op moeten wachten, maar de reden was eigenlijk heel simpel.
Om even antwoord te geven op de titel van deze blog; echt 'diehard' cutten kun je het nog niet noemen.
Ik heb weinig verandering aangebracht, dus ik had ook niet veel bijzonders om aan jullie te vertellen.

Waarom heb ik niks veranderd?
Om gelijk te beginnen.
Ik was/ben tevreden met hoe ik er nu uitzie.
De lente is net begonnen, dus ik heb nog een aantal weken tot de zomer echt begint.
Mijn bedoeling was ook, om zo langzaam mogelijk te zakken in calorieën.
Dit om te voorkomen dat ik eenmaal in de zomer op een hele lage inname zit.
Dit zorgt namelijk voor wat spierafbraak.
Ik heb afgelopen periode spieren opgebouwd en het is zonde om deze binnen een paar weken weer te verbranden.
Daarnaast ben je natuurlijk veel gezelliger met wat energie in je lichaam.
Langzaam werk ik naar mijn 'summer body'.

Flink minder eten is leuk voor snel resultaat, maar uiteindelijk wil je zoveel mogelijk spier overhouden (de meeste van ons in ieder geval, haha).
Om niet ver af te dwalen..
Ik heb er voor gekozen om vorige week pas weer 20 gram van mijn koolhydraten af te halen.
Voor degene die mij volgen.. dat betekend momenteel 160 gram.
Voor de één zal dit misschien veel klinken, de ander vindt dit misschien juist weinig.
Om even te benadrukken; wat werkt voor mij, hoeft niet voor jou te werken.
Iedereen is uniek en heeft zijn eigen behoeftes.

Mini 'cut'
Ik zit nu in de tweede week van een mini verlaging en dit gaat mij goed af.
Ik zie al een kleine verandering aan mijn lichaam.
Op de weegschaal gebeurd vrij weinig, maar er is wel net iets meer definitie te zien.
Dit zie ik vooral aan foto's (de reden waarom het maken van foto's belangrijk is).
Onthoud, een cijfer zegt vaak maar weinig over het zicht.

Eigenlijk wil ik bijna geen veranderingen meer maken.
Ik zal in de loop der tijd nog iets naar beneden gaan en mijn cardio misschien wat verhogen, maar voorlopig is dit voldoende.
Ik vindt het fijn, in vergelijking met vorig jaar, zoveel te kunnen eten.
Ik voel mij tien keer energieker, ik heb goed spiertjes gebouwd en daarnaast heeft mijn lichaam het met alle drukte van school, training, coaching, werk en bloggen, gewoon nodig.
Ook zijn onverwachte etentjes makkelijk in te plannen.
Ik hou overdag rekening met mijn voeding, waardoor het 'buiten de deur' eten gewoon past binnen mijn macro's. Daarnaast heb ik ook nog steeds mijn vaste cheatmeal en doe ik na iedere training 20 minuten cardio.

Mijn macro's op dit moment:
Koolhydraten:160 gram
vetten: 40 gram
Eiwitten: 150 gram

Vragen die jullie onder mijn post van afgelopen week stelde, zal ik behandelen in een aparte blog.
Dit doe ik, omdat het leuke onderwerpen waren om uitgebreid uitleg over te geven:)
Bedankt voor het reageren, jullie houden het tegoed.

Ik beloof jullie aankomende weken wat beter op de hoogte te houden!

Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten