zondag 20 september 2015

Week 1 - Reverse Diet





















De eerste week zit er alweer op..
In één van mijn laatste blogs vertelde ik jullie al wat mijn plannen waren, en vandaag zal ik jullie vertellen hoe dit is gegaan en op welke manier ik het ga doen. 
Op deze manier probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn vorderingen. 
Heb je die vorige blog nog niet gelezen, dan kan dat hier.

Week 1 ging eigenlijk heel snel voorbij.
Ik had veel te doen en mijn maaltijden had ik dat weekend ervoor al goed voorbereid.
Ik maak nu ongeveer maaltijden voor drie dagen tegelijk, en dit is zeker iets dat ik blijf doen.
Het geeft meer overzicht en ik kan alles van te voren al inplannen op My Fitnesspall.
Dit is de welbekende app die ook ik op dit moment gebruik voor het tellen van mijn macro's. 
Voor het doen van een reverse diet heel belangrijk, omdat je zeker heel precies moet weten wat je binnen krijgt. Anders weet je namelijk niet het effect en kun je ook geen aanpassingen maken. 

Aanpak
Ik heb ervoor gekozen om in mijn eerste week te beginnen met 40 gram koolhydraten extra. 
Ik zat op 100 gram koolhydraten, dus nu totaal 140 gram.
40 gram extra, op normaal 100 gram, is dus al best wat.
Ik heb dit gedaan om gelijk iets hoger in calorieën te zitten.
En om te kijken hoe ik mij daar bij voel.
Een kleine rekensom voor jullie.. 40 gram x 4 kcal per gram kh = 160 kcal meer dan normaal.
Dat valt dus nog wel mee. 

Resultaten week 1 
Het heeft mij totaal geen moeite gekost die extra koolhydraten toe te voegen.
Haha, heel logisch ook, als je normaal niet zoveel mag.
Het gaf meer ruimte in keuze qua producten en ook kon ik ze meer over de dag verdelen.
Dat voelde goed. Ik heb op dit moment al gelijk meer energie en voel me fit.
Daarnaast is de weegschaal afgelopen week zelfs juist omlaag gegaan.
Ik ben begonnen op een gewicht van 50,4 kg en zit nu na een week met meer eten op 49,6 kg.
Verrassend effect zou je zeggen, maar dus precies wat ik wil.
Nou zou dit natuurlijk puur toeval kunnen zijn, dus ik ben erg benieuwd wat er aankomende week gaat gebeuren. 

Vanaf nu verhoog ik het met 20 gram per week, afhankelijk van wat mijn gewicht dus doet.
Ik sta nu elke ochtend op de weegschaal om aan het einde van de week een gemiddelde te kunnen berekenen. Dit omdat gewicht afhankelijk is van zoveel factoren (denk aan hoeveel je gedronken hebt, stress, productkeuze enz..).
Daarnaast heb ik mezelf ook gemeten. 
Buikomvang, arm-omtrek, beenomvang en ook de billen zijn gemeten. 
Zo weet ik precies hoeveel verschil ik aan het einde heb gemaakt. 
Week 2 begin ik met 160 gram koolhydraten.
Het volume van de maaltijden begint al toe te nemen, dus ik ga zien hoe dit zal bevallen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Tot snel.
Liefs, Yvonne

1 opmerking:

  1. Is het mogelijk je te volgen op MyFitnessPall? Ik ben wel benieuwd naar wat je zoal eet op een dag!

    BeantwoordenVerwijderen