zaterdag 9 mei 2015

Vezelrijke kwarktaart van Personal Body Plan



























Deze week maakte ik de vezelrijke kwarktaart van Personal Body Plan.
Eigenlijk had ik nog nooit een kwarktaart gemaakt dus ik wilde het graag een keer proberen.
De kwarktaart van personal body plan zag er goed uit en ik hoorde er veel goede reacties op.
Het is super makkelijk en daarnaast nog eens een stuk gezonder als de welbekende recepten uit de supermarkt.
Probeer hem zelf ook eens. Ziet er toch heerlijk uit?!


Ingrediënten:
900 gram Optimel Grieke Stijl Kers
200 gram Philadelphia light
100 gram medjoul dadels
60 gram whey eiwitpoeder (ik gebruikte raspberrie milkshake smaak)
250 gram bosbessen
32 gram roomboter
12 plakjes gelatine (20 gram)
200 gram fries roggebrood

Bereiding:
1. Maak het roggebrood in een keukenmachine fijn
2. Snijd de dadels in kleine stukken en voeg ze toe aan het roggebrood
3. Voeg ook de boter (gesmolten) toe en meng door elkaar
4. Bekleed een springvorm met bakpapier en spreid het mengsel uit
5. Doe de bodem in de koelkast
6. Week ondertussen 12 gelatineblaadjes in koud water
7. Meng de Optimel, Philadelphia en whey met een staafmixer
8. Doe de bosbessen in een keukenmachine en maal ze fijn
9. Verhit de bosbessen kort in een pannetje en neem het mengsel van het vuur zodra het kookt
10. Knijp de gelatineblaadjes uit en voeg het toe aan het bosbessenmengsel
11. Voeg het bosbessenmengsel toe aan het kwarkmengsel en roer goed door
12. Giet het kwarkmengsel op de bodem en laat het tenminste 3 uur opstijven in de koelkast


Voedingswaarden per stuk (1/8e taart)
235 kcal
5 gram vetten
22 gram koolhydraten
5 gram vezels
19 gram eiwitten


Zelf ben ik van plan hem de volgende keer nog nét iets gezonder te maken door een aantal producten te vervangen die voor mij nog meer binnen mijn eetpatroon passen.
Als die gelukt is volgt het recept snel!
Smullen maar:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten