donderdag 24 april 2014

Schouder training

Vanochtend weer een lekkere schouder training gehad. Ik was al vroeg gegaan, omdat ik in mijn tentamenweek zit en tijd nodig heb om te leren. 
Overslaan doe ik niet, dus dan maar vroeg mijn bed uit;)
Ik train bijna altijd alles in super set. Super set houd in dat je twee oefeningen gelijk achter elkaar door doet en dan pas rust neemt. Hierdoor verhoogt je ademhaling, gaat je hard sneller kloppen en zijn de oefeningen zwaarder. Wel is het vaak zo dat je de tweede oefening minder goed uitoefent, omdat je minder kracht in je lijf hebt. Die kracht behoud je beter als je de oefeningen los zou doen, maar dan is je verbranding weer lager. Het heeft dus voor en nadelen. Daarom is het goed om hier zoveel mogelijk mee af te wisselen.
Hieronder kun je zien welke oefeningen ik gedaan heb. 

1.       3 x 12 Dumbell press
2.       3 x 12 Dumbell side raises
3.       3 x 15 Dumbell Arnold press
4.       3 x 15 Upright row
5.       3 x 12 Cable front raise
6.       3 x 12 Cable side raise
7.       3 x 20 Rear deltoid machine

Oefening 1 en 2 doe je dus gelijk achter elkaar. Dit geld hetzelfde voor oefening 3 en 4 en 5 en 6. Oefening 7 doe je gewoon apart op het laatst!
Ben benieuwd wat jullie er van vonden.

Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten