zondag 14 oktober 2018

HEALTHY HABITS CHALLENGE

Ik start met een HEALTHY HABITS CHALLEGE! Op instagram heb ik het inmiddels al meerdere keren gedeeld, maar ik ben terug van mijn vakantie in Bali en dat betekend dat ik mij weer ga focussen op een gezonde levensstijl. Meer routine, structuur en gezonde keuzes wat betreft mijn lichaam en geest. Klinkt goed toch?! Hopelijk doen jullie met mij mee..


Wat houd de challenge in?
Deze en aankomende week deel ik iedere dag via Instagram een gezonde gewoonte waar ik de focus op wil leggen. Daarover deel ik mijn tips, tricks, struggle of ervaring en houd ik jullie gedurende de dag op de hoogte. Ook ik moet na zo'n vakantie best weer even inkomen. Voeding tracken, trainen volgens mijn vaste schema, voldoende water drinken, voldoende slaap, back on track op werkgebied etc. Juist die structuur en routine vind ik fijn. Vandaar ook de uitdaging dit volledig weer op te pakken. Ik voel mij daar goed bij en het zorgt voor meer productiviteit.

We zijn al begonnen..
Dag 1 & dag 2 zijn al gestart en meerdere van jullie hebben mij al laten weten mee te doen. Super tof! Aansluiten kan natuurlijk nog steeds. Hoe meer mensen meedoen, hoe leuker! Tag of deel je foto/storie via Instagram met mij en ik zal deze binnen de community verder delen. Zo maken we elkaar enthousiast om gemotiveerd te blijven. Je kunt ook gebruik maken van de hastag #healthyhabitschallenge

Gezonde gewoonte nummer 1 &2
Dag 1 van de challenge was het drinken van meer water. Mega belangrijk en iets dat ik in mijn vakantie toch veel te weinig gedaan heb. Op zich drink je door het warme weer wel, maar door die warmte verlies je ook meer vocht. Doordat je vaak onderweg bent schiet het drinken van water er toch nog vaak bij in. Afgelopen dagen heb ik dit weer goed opgepakt en daardoor voel ik mij ook gelijk een stukje fitter. Ik raak meer vocht kwijt en de vertering van voeding verloopt beter. Dan merk je pas hoe belangrijk het is voldoende te drinken.

Dag 2 van de challenge heeft te maken met het eten en drinken van meer groenten en fruit. En dan met name eigenlijk het binnekrijgen van vitaminen, mineralen en vezels. Alhoewel ik in Bali voldoende fruit heb gegeten, is het eten van groenten toch wat moeilijker. Tijdens het uiteten krijg je namelijk vaak niet de hoeveelheid groenten die ik van thuis gewend ben. Hier in Nederland eet ik minstens 500 gram groenten per dag. In bali kwam dit vaak neer op slechts 1 maaltijd. Niet erg, maar wel iets dat ik graag doe en dus hier weer wil oppakken.

Ik zou het heel tof vinden als je aankomende dagen met mij mee doet! Mocht je nog leuke suggesties hebben of vragen, let me know! Samen gaan we onze doelen komende periode behalen! En dit soort kleine stapjes zijn daarvoor ideaal :)

Tag mij (@fitfoodhealthyvonne) of stuur persoonlijk je foto en laat zien wanneer je meedoet #healthyhabitschallenge

Getagde foto's deel ik via mijn stories. Op deze manier kunnen we de community vergroten! :)

Heel veel succes!


Veel liefs,

Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten