zondag 14 oktober 2018

Havermout met courgette - Healthy Habits Challenge

Havermout met courgette - Jullie hebben deze vast wel vaker voorbij zien komen, maar ik geloof niet dat ik ooit het recept op mijn blog gedeeld heb. Hoe maak je dit? Afgelopen vrijdag was dag 2 van mijn CHALLENGE en dat hield in dat ik mij bezig hield met het eten van extra groenten. Havermout met courgette is daarvoor de perfecte tool. Je proeft geen courgette, maar krijgt toch op een hele simpele manier die extra groenten binnen. Super handig als je niet graag groenten eet, maar toch die vitaminen en mineralen binnen wilt krijgen. Ik zeg; uitproberen!

Tevens is het een topper als je graag meer volume wilt creëren. Een zogenoemde manier om meer volume te gebruiken zonder extra veel calorieën. Groentes zijn daarvoor natuurlijk perfect. Zo heb je bij dit recept een hele kom voor slechts weinig kcal. En toch mega vullend. Precies wat je wilt hebben om een verzadigd en voldaan gevoel te creëren na de maaltijd. Hierdoor zal je minder snel geneigd zijn te snacken naar ongezonde tussendoortjes. Daarnaast een goede tool voor iedereen die gewicht probeert te verliezen. Afvallen zegt namelijk weinig over de hoeveelheid voeding die je kan eten. In tegendeel, je wilt juist zoveel mogelijk voeding blijven eten van de juiste producten. En als je dit slim aanpakt wordt dit gewoon een levensstijl en zijn diëten niet meer nodig. Anyway, het recept:

Havermout met courgette (voor 1 persoon)
Ingrediënten:
30 gram havermout (dit kan natuurlijk volledig afgestemd op jouw behoeften)
1/2 courgette
15 gram (vegan) eiwitpoeder (smaak naar eigen keuze)
1 el cacao
1 tl kaneel

Toppings (optioneel):
10 gram kokossnippers
1 el cacao nibs
10 gram pindakaas/amandelpasta


Bereiding:
1. Doe de havermout in een steelpannetje en voeg ongeveer 150/200 ml water (of amandelmelk) toe
2. Zet dit op laag vuur en breng het langzaam aan de kook
3. Rasp een halve courgette fijn en roer ondertussen af en toe in de steelpan
3. Wanneer de massa dikker wordt kun je nog een extra scheutje water toevoegen
4. Blijf ondertussen roeren en voeg de kruiden, eiwitpoeder en courgette toe
5. Als alles goed is gemixt, je de juiste consistentie hebt (hoe meer water, hoe wateriger het wordt) kun je de havermout van het vuur halen en de toppings naar keuze toevoegen


Eet smakelijk!

Ik hoop dat jullie deze gaan proberen! Tag @fitfoodhealthyvonne en ik zal ook jouw creatie binnen de challenge delen! :)


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten