vrijdag 7 april 2017

TomTom Touch review

Vandaag heb ik weer een review voor jullie klaar staan.. Dit keer het TomTom Touch horloge. Benieuwd? Lees dan snel mijn ervaring :)


Waarom TomTom Touch?

De TomTom Touch is de eerste activity tracker waarmee de lichaamssamenstelling gemeten kunt worden. Naast alles wat met een activity tracker bijgehouden kan worden, zoals stappen, slaap en hartslag, meet de TomTom Touch ook het vet- en spierpercentage. Lichaamssamenstelling is een zeer goede indicator van jou conditie en met de TomTom Touch wordt het meten van activiteiten en de invloed hiervan op het lichaam nu nog uitgebreider. De TomTom Touch helpt als motivatie om uiteindelijk persoonlijke doelen te bereiken. Daarnaast is het horloge te verkrijgen in verschillende kleuren, die eventueel verwisseld kunnen worden. Het horloge werkt volledig op touch screen en werkt via de speciale Mysports-app. De connectie wordt gemaakt via bluetooth op je telefoon.  

Mijn ervaring


Ik heb dit horloge nu anderhalve week in gebruik en hij is echt heel gebruiksvriendelijk. Je kunt echt letterlijk alles met deze tracker. Aan het begin moest ik even wennen met hoe alles precies werkte, maar al snel had ik het onder de knie. Er zijn ook niet veel knopjes aanwezig, dus dit houd het lekker simpel. Ook voor de minder technische onder ons, like me, haha! Echt super cool dat je met dit horloge ook het vetpercentage kunt meten. Dit is echt een unieke tool van het horloge. Ik meet dit normaal op een speciale weegschaal, maar nu kan ik het ook tracken met mijn eigen horloge. Dit is natuurlijk niet altijd precies, maar je kunt wel heel goed progressie bijhouden en het horloge slaat alle gegevens op. Ik heb vaker van dit soort horloges gehad, maar deze zijn toch snel wat gevoelig voor beweging. Wanneer je dus bijvoorbeeld je tanden staat te poetsen wordt dit ook geregistreerd, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Bij de TomTom Touch is dat niet het geval. De uitkomsten zijn dus meer betrouwbaar. Daarnaast is dit een horloge dat klein is van formaat en veel makkelijker casual te dragen is. Ik heb zoals jullie kunnen zien op de foto, de zwarte polsband. Ik vindt het fijn dat zo'n horloge niet heel erg opvalt, omdat het natuurlijk wel iets is dat je overdag ook draagt. Zeker een pluspunt voor mij.

Ben je nog opzoek naar een nieuw sporthorloge, dan kan ik deze van TomTom zeker aanraden. Ik ben benieuwd of jij net zo tevreden zult zijn als ik.


Let me know!


Liefs, Yvonne

1 opmerking:

  1. Wat een fijne review, ik ben benieuwd of je hem over een tijdje nog steeds zo fijn vind. Zelf heb ik de Polar A360, maar deze lijkt me ook heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen